Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Stövlar.. tips?

Featured Replies

Publicerat

Upptäckte när Fitzo och jag fixade duckisarnas hem att mina Le Chameau stövlar gjort sitt efter rätt många års slit. Inget generalhaveri men någonstans rätt långt upp på skaftet läcker de.

De har tveklöst varit bra och är sköna men jag är lite nyfiken på Vikings stövlar någon som testat?

Trivs med de jag har så jag lutar lite åt att köra ett nytt par men lite nyfiken iaf på Vikings fotkådisar. Klumpiga? Smidiga?

Deras kängor har jag rejält goda erfarenheter av..

Mvh!

Publicerat

Upptäckte när Fitzo och jag fixade duckisarnas hem att mina Le Chameau stövlar gjort sitt efter rätt många års slit. Inget generalhaveri men någonstans rätt långt upp på skaftet läcker de.

De har tveklöst varit bra och är sköna men jag är lite nyfiken på Vikings stövlar någon som testat?

Trivs med de jag har så jag lutar lite åt att köra ett nytt par men lite nyfiken iaf på Vikings fotkådisar. Klumpiga? Smidiga?

Deras kängor har jag rejält goda erfarenheter av..

Mvh!

Jag har haft ett par Vikingstövlar för några år sen och jag vill minnas att det var ok, möjligen lite höga i valvet för mina plattfötter med det är ju personligt. Tror modellen hette Lord...

Publicerat

Annars vill jag slå ett slag för Muckboot, jag har haft mina något år nu och dom håller fötterna varma och torra....såvida inte det är riktigt varmt ute och fotjosen blöter ner fötterna. ;)

Publicerat

Jag hade ett par le chameu...till dess dom gav upp...sen köpte jag viking....dessa höll dock bara en säsong lite drygt....tyckte det var dåligt men dom var djäkligt sköna....

Vet att viking förut hade nån sorts 5års garanti mot sprickbildningar....

Den franska kondomen har jag nu igen något mjuka i uppbyggnad och så men vilken hållbarhet....

Publicerat
  • Författare

Jag har haft ett par Vikingstövlar för några år sen och jag vill minnas att det var ok, möjligen lite höga i valvet för mina plattfötter med det är ju personligt. Tror modellen hette Lord...

Ok..

Annars vill jag slå ett slag för Muckboot, jag har haft mina något år nu och dom håller fötterna varma och torra....såvida inte det är riktigt varmt ute och fotjosen blöter ner fötterna. ;)

Muckarna har jag när det är kallt och jävligt ute, inte på tidiga hösten. Sen inbillar jag mej att vanliga stövlar är högre i skaftet.

Jag hade ett par le chameu...till dess dom gav upp...sen köpte jag viking....dessa höll dock bara en säsong lite drygt....tyckte det var dåligt men dom var djäkligt sköna....

Vet att viking förut hade nån sorts 5års garanti mot sprickbildningar....

Den franska kondomen har jag nu igen något mjuka i uppbyggnad och så men vilken hållbarhet....

Måste säga att jag är lite impad av hållbarheten i dessa fotkådisar.. snubblat runt på hyggen med vassa kvistar och gång på gång sparkat i pryttlar men de har fan hållt för det. Lite osäker på Viking därvidlag, ska jämföra garantierna. Fanns såna här Le chameu förut med kalvskinn på insidan som var jävligt sköna enl kompisar som testat dem men de kan jag inte hitta nu..?

Mvh!

Publicerat

Haft ett par omgångar Le chameu.. första höll 12 år o blev utslitna i sulan...dom läckte inte ens då med blev hala som faen..

Andra paret sprack i hälen efter ett par år.

Måndagsexemlpar skulle jag tro.

Numera har jag enbart kängor.

Med min fotjuse så är det de bästa alternativet oavsett väderlek.

Skulle jag köpa stövlar igen så föll valet på chamelkådisarna.

Publicerat

Har själv ett par Le Chameau som jag är mycket nöjd med men jag har varianten Vierzon Air Confort som är fodrad mer än Vierzonord. Den tror jag inte jag skulle rekommendera till någon som skall gå långt då jag tror att det matrialet skulle slitas sönder för fort däremot väldigt skönt när det är rejält kallt. Du kan inte heller vika ner dem som

så många gör/vill göra med sina andra Le Chameau då det fastnar en massa små pinnar och barr. Men för min del gör det inget då jag helst ränner runt i kängor när jag skall

gå då jag har så trasiga fotleder.

Du kanske kan hitta det du söker på Le Chameau.

• 2 weeks later...
Publicerat

Har viking force sedan 2-3år,var hal som fiske-stövel i början men nu helt ok,vissa har haft problem med dom läckt under sulan vilket var fabriks fel,ej mina men jag mailade och blev lovade få dessa fixa om det skulle ske=bra service.Sköna men sladriga..

Lacrosse Alphaburly Sport 18 tum skulle jag kika upp och testa,känns lika sköna som dom jag har.

Publicerat

Jag provade ett par Muckboots på ITAB förra veckan och tvekade... ska nog beställa ett par ändå...

Publicerat

Inget generalhaveri men någonstans rätt långt upp på skaftet läcker de.

Hur långt upp på skaftet? Där de tar slut ? :P Sorry, kunde inte låta bli. B)

Publicerat

Slog till på ett par Muck Boots idag!

post-6882-0-80786200-1311945329_thumb.jp

Publicerat

Slog till på ett par Muck Boots idag!

post-6882-0-80786200-1311945329_thumb.jp

Bra skit, hoppas du blir lika nöjd som jag är med mina. :)

Publicerat

Ett par rosa lackstövlar tror jag kan vara en bra variant. Knähöga med krage...

:lol:

//F