Publicerat Juli 12, 201114 yr Så var det äntligen klart, mitt första egentillverkade blad. UHB15LM vasst så det går att raka håret på armen, skalor i stabbad björk, mässingpins. En gammal dröm har gått i uppfyllelse Mvh / Karl-Erik
Publicerat Juli 12, 201114 yr Mycket prydligt och stilistiskt rent projekt, bra linjer och ser ut att vara rejält vass. En invändning om än liten, jag vill ha mindre klack och egg närmare handen, men det är en liten invändning. Får man säga grattis till en fin första egen-kniv. /Christian
Publicerat Juli 12, 201114 yr snygg kniv, första egna dessutom! att du dessutom försänkte lanyard hålet är en sån liten detalj som bidrar mycket ( för mig iallafal..). då väntar vi bara på sliran J.
Publicerat Juli 12, 201114 yr Titta ja. Den är skitfin . Fint trä och jag gillar skarpt ytan på bladet. Seved
Publicerat Juli 12, 201114 yr Formen på bladet är perfekt, kanske som Chris sa lite mera egg mot handen. Trät blev enormt fint. En riktigt funktionell och vacker kniv helt enkelt. //
Publicerat Juli 12, 201114 yr En riktig pärla! Får man fråga vilken färg björken är färgad i .Är den möjligtvis stabbad och färgad här i Sverige Oavsett så är det en riktigt fin björkbit som passar utomordentligt bra till der jättefina bladet. Diggar när det är lite rough mönstrat. Ska bli kul och se den ihop med slidan sedan. Riktigt sjyst jobbat/Lilltysken
Publicerat Juli 13, 201114 yr Jäävlar i havet Kalle. Den var riktigt fin. Den råa ytan ger en häftig kontrast till den finare skaftet.
Publicerat Juli 13, 201114 yr Se där!! Ser ju riktigt bra ut (även om jag gillar blanka blad bäst...)! Skaftet är ju helt makalöst vackert! Det böljar sig som lockar... (kan man uttrycka sig så? ). Mycket vackert!
Publicerat Juli 15, 201114 yr Det blir kanon! Jag blir bara mera och mera inspirerad att börja slipa ut egna blad jag med.
Publicerat Juli 15, 201114 yr Författare Ja, det blir som ett gift till slut Här är versionen med Desert Ironwood, långt ifrån lika vackert som Kimmos men ändå... Mvh / KArl-Erik
Publicerat Juli 16, 201114 yr Mycket snyggt,jäklar va jag gillar ytan på bladen, så enkelt men ändå så fint.
Publicerat Juli 17, 201114 yr Jätte snyggt Kalle o ett kanon jobb som alla dina knivar. Finare än mina mina om jag själv får bestämma