Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

"Färdig" kolv till Husqvarna 1900

Featured Replies

Publicerat

Ganska exakt ett år efter att jag sålde min Husqvarna 1651 i kaliber .358NM (på grund av avsaknaden av storvilt) så dyker givetvis tillfällen upp på större vilt och behovet uppstår igen... <_<

Den här gången fick det bli en Husqvarna 1900 i kaliber 9,3x62 med MC-kolv (nää... inte motorcykel) och jag skulle vilja ha en något lite rakare kolv... finns det några nytillverkade som "bara" är att skruva dit eller är man hänvisad till någon kolvmakare som får snida till en?

Publicerat

Viss inpassning krävs förmodligen, då trä är ett levande material och alla vapen är individuella.

Mvh

Cook

Publicerat

Det finns flera alternativ!

Beror lite på om du vill ha trä eller syntet, billigt eller snyggt? ;)

Kolla in http://www.foxhunter-sweden.se/vapen-tillbehor/gevars-kolvar/ för inspiration! KKC-kolven sitter som en fläskläpp!

Kolla även http://www.mcmfamily.com/mcmillan-stocks-hunting-stock-list.php?subnav=branch2f McMillan gör 1900-inpassning på förfrågan (bara vissa modeller)

Själv är jag ett stort fan av mcmillan-kolvarna (har en i min ägo! :wub: ) men de är schwajnigt dyra.

mvh K

Publicerat

Jag har McMillan Sako Classic EDGE till min 1900. Gick även att få Hunter-modellen när jag köpte min, och kanske fler modeller idag.

Nästan gratis och snabb leverans kännetecknat McMillan ;)

Publicerat
  • Författare

Jag har McMillan Sako Classic EDGE till min 1900. Gick även att få Hunter-modellen när jag köpte min, och kanske fler modeller idag.

Nästan gratis och snabb leverans kännetecknat McMillan ;)

haha :) Vad kostade den och hur lång leveranstid?

Publicerat

Tror de kolvar jag beställt har legat kring 5000:- inkl tull, moms och frakt, men det varierar såklart beroende på modell.

Räkna iaf med 3-4 månader. Råkade ut för en leveranstid på 8 månader på ena kolven, men den beställdes via en svensk vapenhandlare, så jag misstänker att dom kan vara en bidragande orsak till den leveranstiden. Så ska du handla ska du beställa direkt av McMillan. Du kan fylla i ett orderformulär och faxa iväg, eller kanske också maila nu för tin? Du betalar med kort och pengarna dras då kolven är färdig att skickas.

Publicerat
  • Författare

3-4 månader... det är ju samma tid jag får vänta på boberg... ifall han fortfarande gör kolvar...