Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tungt beslut......

Featured Replies

Publicerat

Idag fick min kära stövartik somna in. Fy fan så tragiskt det känns även fast hon varit sjuk länge. Trots veterinärbesök och mängder med medicin blev hon aldrig frisk och till slut fick det vara nog... Har länge intalat mig själv om att det är fel att låta min jaktkamrat lida, men fy fan så jobbigt att bara tänka tanken att mista en så bra & trevlig hund..... Till en början var hon inte mycket att hänga i julgran men blev med tiden en riktigt bra rävhund.... Rådjursren=NEJ och jag ljuger om jag säger annat, men det var heller inga större problem och hon redde ut flera timmar gamla slag helt i min smak..... Nu när man sitter och minns tillbaka kan jag bara konstatera att hon blev just en sådan hund som jag kommer sakna otroligt mycket....

Hoppas hundhimlen bjuder på fler jublande upptag och fina rävdrev, det är du värd min vän!!!

Tillägnat min vän & jaktkamrat :Svenskbygårdens Puma.............

Danne........... :(

Publicerat

Ruskigt trist när man mister en god kamrat, hoppas hon har det bra där hon är nu.

Publicerat

Tråkigt, tråkigt,

du får söka tröst i att att hon inte har det svårt längre och minnas med glädje de jakter ni hade tillsammans.

/Christian

Publicerat

Nu när man sitter och minns tillbaka kan jag bara konstatera att hon blev just en sådan hund som jag kommer sakna otroligt mycket....

Hoppas hundhimlen bjuder på fler jublande upptag och fina rävdrev, det är du värd min vän!!!

Jag känner tyvärr allt för väl igen den känslan :(

Men en eloge till dig som tog det enda rätta beslutet och på så vis besparade din älskade vän mer smärta och lidande!

Publicerat

Idag fick min kära stövartik somna in. Fy fan så tragiskt det känns även fast hon varit sjuk länge. Trots veterinärbesök och mängder med medicin blev hon aldrig frisk och till slut fick det vara nog... Har länge intalat mig själv om att det är fel att låta min jaktkamrat lida, men fy fan så jobbigt att bara tänka tanken att mista en så bra & trevlig hund..... Till en början var hon inte mycket att hänga i julgran men blev med tiden en riktigt bra rävhund.... Rådjursren=NEJ och jag ljuger om jag säger annat, men det var heller inga större problem och hon redde ut flera timmar gamla slag helt i min smak..... Nu när man sitter och minns tillbaka kan jag bara konstatera att hon blev just en sådan hund som jag kommer sakna otroligt mycket....

Tillägnat min vän & jaktkamrat :Svenskbygårdens Puma.............

Det krävs en riktig djurvän för att inse när det inte går längre. :( Det är så tråkigt att du har förlorat din vän. MVH Lena
Publicerat

Usch å fy... Aldrig roligt att läsa om sånt här :( Lider med dej och hoppas att du minns alla underbara stunder i skogen å hemma! Och alla mindre roliga stunder oxå, för oavsett om de finns minnen och saker hunden gjorde så att man slet sitt hår av ilska så brukan man även uppskatta de minnena!!

Publicerat

Det lyser en ny stjärna på hundhimlen!

Publicerat

Oerhört tråkigt att läsa men hoppas du känner att du gjort rätt och att du minnas alla fina stunder tillsammans.

Publicerat

Tråkigt tråkigt! Beklagar sorgen!

Publicerat

Beklagar sorgen!sad.gif

Publicerat

Beklagar. Alltid trist när man mister en god och kär vän. :(

Publicerat

Det är väl detta som är Nackdelen när man skaffar hund! fruktansvärt jobbigt när det är dags att ta bort hunden -jaktkompisen!

instämmer med dom andra Beklagar sorgen

Vhl/peter

Publicerat

Aldrig roligt.....

Tyvär är en bra hunds liv för kort! Eller ja.... Den hund som inte duger till något vettigt, den kan man ge sig sjutton på att den är frisk och pigg tills den är över 15.

Men helt klart! Vissa hundar glömmer man aldrig, oavsett förmåga!

Hade en drever en gång.... Dög inte till jakt eller något, fanns inget jaktintresse alls.

Men han sitter etsad i mitt hjärta ändå, för han var en mycket speciell och egensinnad hund. Han blev 8 innan han fick diskbråck och var tvungen att uppsöka hundhimmeln..... :wub:

Nu gläds jag åt en Jämthunds tik, som värmer hjärtat på samma sätt. Dock visar hon gott intresse för jakt också! :wub::wub:

Gammalt föder nytt!

Stämmer in i sorgekören, beklagar!

Publicerat
  • Författare

Man tackar för alla uppmuntrande kommentarer, det värmer ska ni veta!!!

Mvh Danne............ :(

Publicerat

Lider med dig kan bara beklaga sorgen efter din hund. :(

Men nu är hon i jakthundarnas himmel och jagar så mycket hon vill och när hon vill.

Någon skrev något fint när min gammle fick sommna in i höstas.

"Gråt ej för att jag är borta, gläds över att jag funnits"

Lasse

Publicerat

Tungt vännen. Vet av egen ganska nära erfarenhet. Tänk på din hunds bästa o inte på dig själv. Hon har det bra nu.

Publicerat

Usch & fy & blä, inget vidare å höra...

Publicerat

Beklagar sorgen! :(

Publicerat

Beklagar sorgen

Publicerat

Tråkigt, jag beklagar sorgen!