Hoppa till innehåll

för stort på för lite ?


lalle-skåne

Recommended Posts

kom å tänka på problematiken att de ofta pratas om att ammon är för svag för ändamålet så som en del kalibrar som kommer bli nergraderade i och med bly förbudet. men något som sällan diskuteras är om man använder för starka grejer för endamålet. vist fins det ju diskution om kött förstöring, men tex med predatorer så är de sälla (alldri?) folk äter deras kött, till vis del sparar man ju pels, men endå förekommer de inte att folk skjuter med alldelses för stora grejer ?

Har ni svårt för riktigt blodiga/makabra bilder så tita inte!

http://www.huntchat.com/showthread.php?threadid=29891

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Fredrik. A

Ja, vad skall man säga. Jag själv ser inget nöje i att spränga smådjur till småslaffs. Även om inte djuret inte skall tas till vara så tycker jag att det är respektlöst mot djuret att göra på det viset. Och jag vill inte heller att buskarna på kommunens mark ser ut som påskris när folk börjar att röra sig i markerna fram åt våren. Visst, det blir inga skadeskjutningar men det behövs inte nått sånt för att djuret skall trilla av pinn i skottet.  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...