Publicerat Juli 14, 201114 yr Hej, jag undrar om ni har någon speciell pipa att rekomendera när det gäller lock på svartfågel jag hade tänk köpa mig en faulks är det något att ha ?
Publicerat Juli 14, 201114 yr Hört Faulks som låtit jävligt bra men inte sett så mycket kråka skjutas pga pipan. Alla pipor funkar såvitt jag fatta men de kräver mer eller mindre övning för att komma dit. Min teori är att Sams MID tuta samt Nordik Crow är lättast att få kläm på. Mvh!
Publicerat Juli 15, 201114 yr Författare Hört Faulks som låtit jävligt bra men inte sett så mycket kråka skjutas pga pipan. Alla pipor funkar såvitt jag fatta men de kräver mer eller mindre övning för att komma dit. Min teori är att Sams MID tuta samt Nordik Crow är lättast att få kläm på. Mvh! Tack för tipsen köpte en faulks idag ska se om den funkar annars blir det till att proova något annat.
Publicerat December 18, 201114 yr hej tänkte köpa en kråklockpipa har funderat på kråk / and pipan från jaktia kan den funka
Publicerat December 18, 201114 yr Bara du kan skorra e den skitbra. För att enkelt beskriva det: Säg:-" Krrrrrrrrrraaaaaa" med betoning på rrrrrrraaaaaaaa med skånska "R" Då ska du se det kommer gråkappor från överallt =)
Publicerat December 23, 201114 yr Nordik crow har fallit mäst fågel för sedan Faulks F50, Sams MID och ny kommlingen som jag tror mycket på är drehmels (tror det stavas så) Mvh S
Publicerat December 24, 201114 yr Jag lockar in med sams ft1 o sen får faulken ta över då de e runt uven. Ibland använder jag ftIIan men oftast skrämmer den mer. De e första utgåvan av båda sams pipor så de kan ju förbättrats. Ligger väl ngn halvton fel kan ja tänka mig på ft2an? Men 1an e helt oslagbar att dra in fågel på håll med. Tror de blir en uvtur imorgon då studsaren inte kontrollskjutits till toppjakt ännu.
Publicerat Januari 8, 201214 yr har köpt en nordik crow den funkar skitbra jag har fått in kråkor på 2 km jag brukar blanda hets och revirmarkerande läte då funkar den extra bra i alla fall i småland