Publicerat Juli 14, 201114 yr Nu har jag äntligen fått minbössa! Browning 525 sporting:) Naturligtvis finns pipväljare på säkringen men när jag stoppar i mina klickpatroner kan jag endast avfyra ett skott varefter jag är tvungen att välja andra pipan för att kunna avfyra andra skottet. Jag förväntade mig att andra skottet skulle kunna avfyras i direkt följd med första- men inte! Har detta något med klickpatronerna att göra? Är det rekylen som "slår" om till andra pipan? Bössan har ingen automatsäkring. (Jag har ännu inte provat skjuta). Tack på förhand!
Publicerat Juli 14, 201114 yr Prova att dunka bakkappan i golvet efter du har tryckt av, Går det då att trycka av igen så har det förmodligen med rekylen att göra. Inget skarpt i loppen bara
Publicerat Juli 14, 201114 yr Prova att dunka bakkappan i golvet efter du har tryckt av, Går det då att trycka av igen så har det förmodligen med rekylen att göra. Inget skarpt i loppen bara Nja, Browning har plastbakkappa och den kan spricka om man gör så men annars är det helt rätt. Det krävs en smäll för att det skall funka. Kör man med klickpatroner så smäller man av första pipan, ställer om pipväljaren och sedan klämmer av den andra.
Publicerat Juli 14, 201114 yr Författare Nja, Browning har plastbakkappa och den kan spricka om man gör så men annars är det helt rätt. Det krävs en smäll för att det skall funka. Kör man med klickpatroner så smäller man av första pipan, ställer om pipväljaren och sedan klämmer av den andra. Vapenvård, hur ofta på hagelbössa? Olja in trädelarna, hur ofta och behövs det på ett nytt vapen? Vilka choker till trapskytte? Tack för ett lysande forum!
Publicerat Juli 14, 201114 yr Jag gör rent min efter varje gång jag har varit på skjutbanan. Jag kör med halv choke på trap.
Publicerat Juli 14, 201114 yr Tillåter mig att länka till Wizards kompletta guide till den välvårdade Browningbössan. Mycket nöje: Mvh. Fitz
Publicerat Juli 14, 201114 yr Författare Tillåter mig att länka till Wizards kompletta guide till den välvårdade Browningbössan. Mycket nöje: Mvh. Fitz Har sett den, känns lite overkill för en nybörjare...
Publicerat Juli 14, 201114 yr Har sett den, känns lite overkill för en nybörjare... Det är inte overkill, med undantag för utkastarna så tar det inte fem sekunder att dela vapnet i de tre delarna och kanske ytterligare 30 sekunder att skruva ur chokerna. Vapenvård på en hagelbock tar max 10 minuter och det är, förutom att man skall hålla bössan ren, ett mycket bra sätt att bekanta sig med sin bössa och för att hålla koll så inget har hänt med den. I slutändan är det skjutvapen vi håller på med och neglegerar vi dess kondition kan det orsaka onödigt lidande hos ett djur pga taskig träff eller i värsta fall ett haveri... Inte måste man göra vapenvård varje gång man har skjutit med bössan men har det kommit lite fukt på bössan så är det en självklar pryl att man plockar isär den och torkar den torr i alla fall om man inte vill ha gravrost första gången man var ute i skitväder.