Publicerat Juli 15, 201114 yr Ansluter mig då till detta forum med denna presentation. Född 1990. Bor och jagar i Stora Skedvi i Dalarna. Första gången jag var med ut i skogen var när jag var med och passade råbock med far min vid 5 års ålder, bocken vi passade på föll och sedan dess har man vart fast . Började ju självklart med att uppsiktsjaga rådjur med och utan hund, hundarna var korthårstaxar som lika gärna jagade räv som rådjur så där tändes ett stort intresse för rävjakt och i samband med det predatorjakt i största allmänhet. Det blir ju fortfarande någon bock varje år men det är predatorjakten som jag helst sysslar med. Hundarna som jag har är en östsibirisk laika från värmlands skogarna vid norska gränsen, laikan heter theo och är vid skrivandets stund lite över 2 år. Jag använder honom till älg, grävling, mård och lodjur. Min andra hund är en finskstövare efter Kim och Biabys Eka, han är strax över året nu så han är under injagning på räv vilket också verkar gå som det ska då han redan drivit räv Om räven grytar så har jag ju tillgång till farsans korthårstaxar. De var lite om mig och min hundar. Mvh Martin.H