Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grävling med grishund

Featured Replies

Publicerat

Har en jäkla massa grävling på våra årtlar nu och funderar på att släppa hunden på dom när det blir lovligt.

Har en GråWachtel på drygt 1,5år som är präglad på gris från första dagen hos mig. Hon skäller älg och gris men det blev inte mycket jakt och inget skjutet för henne förra året pga snö och en husse som inte kom ur sängen pga en ryggskada.

Nu till min undran:

Skall jag släppa på grävlingarna och skjuta det för henne om hon nu jagar dom?

Finns risken för att hon tar detta som nr 1 om man får kull någon/några för henne?

Hon SKALL ha gris som nr1 och älg som nr2 om jag får som jag vill ;)

Publicerat

Har en jäkla massa grävling på våra årtlar nu och funderar på att släppa hunden på dom när det blir lovligt.

Har en GråWachtel på drygt 1,5år som är präglad på gris från första dagen hos mig. Hon skäller älg och gris men det blev inte mycket jakt och inget skjutet för henne förra året pga snö och en husse som inte kom ur sängen pga en ryggskada.

Nu till min undran:

Skall jag släppa på grävlingarna och skjuta det för henne om hon nu jagar dom?

Finns risken för att hon tar detta som nr 1 om man får kull någon/några för henne?

Hon SKALL ha gris som nr1 och älg som nr2 om jag får som jag vill ;)

Grävling är ett bra vilt att jaga in på enligt mig, inte ofarligt men inte heller dödligt. Grävlingen är nattaktiv primärt, älg och gris jagar du oftast dagtid. Men visst finns ju risken att hunden tar upp grävling, men ser det som en litet problem. November-December hittar du inte så mycket grävling heller.

Publicerat

Jensa här på forumet som jag köpte min GW av, jagar vad jag förstår in alla sina hundar på grävling. Jag har tänkt göra det också så fort det bli augusti även om det är älg som är huvudsaken för mig och min hund.

Publicerat

Kommer släppa min hund som är ett kullsyskon till markus,

Men om hunden bara jagar gris får man vil jaga gris med den 1/8 om jag läst rätt,

Har prata med massa gubbar och alla säger att det är kanon för hunden att jaga grävling för psyke å fysik.

Publicerat

Enligt mig är det perfekt träning för en grishund att jaga grävling.

Perfekt för unghunden att utveckla sina ställande egenskaper. Jag skjuter många grävlingar för mina hundar, förutom bra träning för hunden och god viltvård så är det väldigt rolig jakt.