Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

tjt ägare

Featured Replies

Publicerat

jag undrar vad ni använder era tyskar till själv använder jag min både till gryt jakt och drevjakt från hare till älg

Publicerat

Jag är också intresserad vad era tjt jagar? Är det någon som vet eller hört om dom är intresserade av skogsfågel? :)

Publicerat

min är inte så gammal än, tränar dressyr sten hårt nu  :P men tanken är att det ska bli en så "allround" hund det bara kan  :)

Publicerat

Jag är jäkla sugen på en tjt. Är det nån som känner till en uppfödare i norrbotten som man kanske kan besöka?

Innan man bestämmer sig så skulle man ju vilja prova att jaga med en tjt också. Det är som svårt när man inte känner någon som har en.

Publicerat

Jagar älg, rådjur, räv, grävling, fågel, hare, mink, mård, mm, med min TJT....en TJT är väldigt lyhörd för vad som lönar sig, jagar allt till en början, men vad tiden lider så lär dom sig av som lönar sig att springa efter, jag ser en TJT som ett Leatherman verktyg, inte bäst på nått men hyfsad till det mesta, apporterar änder gör hon inte än, men söker rätt på dom gör hon....det räckte med att skjuta en så fattade hon vad som var i görningen, så snart hon hör vingslagen så skall hon efter, förutsatt jag jag är beväpnad, annars bryr hon sig inte, skogsfågel är skit skoj att jaga upp, men det är inte skjutet nått för henne så hon nöjer sig med det.........., älgar skall dö!, det är fällt 2 älgar direkt för henne, så det vet hon vad det handlar om, rådjur driver hon i 10-20min, inget fällt för henne än, hare driver hon ett tag, allt från 30sek till 20min beroende på haren, rävar åker på ett drev på ca minuten....i gryt är hon intensiv, har inte sprängt någon räv ordentligt än, men det är mitt fel då hon inte fått chansen riktigt än, grävling har hon slagits med så det räcker och blir över, 6timmar som längst.

Jag tror hårt på Jannessons idé, att befästa dressyr, kontakt och lydnad innan man jagar med hunden, enligt mig så tycker jag att hunden skall vara 1 år innan man börjar injagning, visst jagar en TJT tidigare, inte tu tal om det, men det är bara motor då, ingen hjärna, risken är uppenbar att man får en hund som jagar för sig själv, dvs jaktidiot.

Publicerat
Jag är jäkla sugen på en tjt. Är det nån som känner till en uppfödare i norrbotten som man kanske kan besöka?

Innan man bestämmer sig så skulle man ju vilja prova att jaga med en tjt också. Det är som svårt när man inte känner någon som har en.

Partys har uppfödning av TJT, jag kommer att försöka ta en kull på min till sommaren om jag bara hittar en lämplig hund till henne, bor i Boden själv, du är välkommen att besöka mig och mitt odjur om du vill.

Publicerat

Jo det skulle vara trevligt! Hur ser hon ut din jycke, är hon kort eller långhårig?

Publicerat

hon är av den lurviga typen, spec nu innan jag plockat henne  ::)

Publicerat
hon är av den lurviga typen, spec nu innan jag plockat henne  ::)

Det skulle ju vara kul med en liten "björnhund".

;)

Publicerat
Det skulle ju vara kul med en liten "björnhund".

;)

Hon går under smeknamnet Dampdoris, det säger en del.....

Publicerat
Hon går under smeknamnet Dampdoris, det säger en del.....

Ja verkligen!

;D ;D ;D

Publicerat

Alround men blivit mer gryt nu sen stövarn kommit in i huset.....tur man har kompisar so vill valla rådjur med henne...

• 5 weeks later...
Publicerat
Jag är också intresserad vad era tjt jagar? Är det någon som vet eller hört om dom är intresserade av skogsfågel? :)

Min jagar skogsfågel. Jag har jaktmarker norrut och där har hon haft tjäderkontakt ett tiotal gånger och orre och ripa några gånger, så nu letar hon fågel när jag är på de markerna. Förra året jagade hon dock älg där också så vi får se om hon fortfarande vill leta skogsfågel i år igen. Hemmavid i Uppland så har hon inte varit lika intresserad av fågel, där finns ju rådjur, räv och annat som lockar.