Publicerat Juli 17, 201114 yr Här kommer ännu en skapelse. Detta är en kniv som är gjord av ett gammalt blad från Solingen Tyskland. (Kolstål) Skaftet är gjort av stabbad rötad björk, läder, mässing,vattenbuffelhorn,Och en rejäl bit älghorn. På en av bilderna har jag gjort kniven färdig,på dom senare bilderna har jag limmat på en bit älghorn på kundens begäran. Kunden har tänkt att skulptera ett vildsvinshuvud i bakkanten på kniven,Detta ser jag med spänning fram emot att se.Givetvis kommer jag att visa bilder på detta också, om och när det blir färdigt. Ni får ha överseende med bildkvalitén på bilderna. Ser fram emot både ris och ros tack./Lilltysken OBS! NU FINNS BILDER LÄNGRE NER I TRÅDEN.
Publicerat Juli 17, 201114 yr Den var fin, den du! Ska bli spännande att få se vildsvinshuvudet sen. Gillar att det är en stor och stadig kniv samt att det är ett blankt blad. Snyggt blad också. Fint arbete som riktigt glänser. Nice!
Publicerat Juli 17, 201114 yr Hejs Lilltysken. Den ser riktigt fin ut. som Shamani säger så är där en härlig lyster i den, gillar kombinationen av matrial och hur du går från björken via läder o buffel till älgen riktigt najs MVH Eas
Publicerat Juli 17, 201114 yr Författare Tack! Faktiskt ska det bli riktigt spännande,har ingen aning om hans kunskaper.Men jag tror och hoppas att det blir bra./Lilltysken
Publicerat Juli 18, 201114 yr Såg bilderna innan jag läste texten. Min första fundering var om han var riktig i huvudet, förstöra en så fin kniv på det viset. Men om kunden nu begärt det och vill göra ett vildsvinshuvud där, så visst. Låt honom försöka, blir det bra så kan det ju bli världens hit. Men jag gillade i alla fall knivens utseende på första bilden, mycket snygga linjer och materialval. Jag lutar mer och mer åt att mycket ben/horn i skaft är bland det absolut snyggaste.... Grattulerar till ännu ett stycke suveränt konsthantverk.
Publicerat Juli 18, 201114 yr Författare Det är något speciellt med stora knivar,dom är inte särskilt lätta att jobba med.Det gick åt jäkligt mycket läder.Kändes som en halv ko fick sätta skinnet till.hehehe Jag fick en förhandsvisning på vildsvinshuvudet idag,tror att om han bara håller tungan rätt i mun tror jag det kan bli bra./lilltysken
Publicerat Juli 18, 201114 yr Författare Såg bilderna innan jag läste texten. Min första fundering var om han var riktig i huvudet, förstöra en så fin kniv på det viset. Men om kunden nu begärt det och vill göra ett vildsvinshuvud där, så visst. Låt honom försöka, blir det bra så kan det ju bli världens hit. Men jag gillade i alla fall knivens utseende på första bilden, mycket snygga linjer och materialval. Jag lutar mer och mer åt att mycket ben/horn i skaft är bland det absolut snyggaste.... Grattulerar till ännu ett stycke suveränt konsthantverk. Tack för alla komplimanger! Det finns faktiskt en möjlighet,att om han misslyckas så kan man nog fixa till det.Men det är inget jag går och hoppas på.Det tar ju en stund att få upp glansen igen. Lilltysken
Publicerat Juli 20, 201114 yr Författare Då så! Här kommer bildresultatet av vildsvinshuvudet. Jag ska väl tillägga att det är det första gången han givit sig i kast med ett sådant här projekt. Jag håller inne med min egen uppfattning och ber istället er att risa och rosa. Lilltysken.
Publicerat Juli 20, 201114 yr Jaa... den blev originell. Tycker att han har gjort ett bra jobb - särskilt om han inte gjort det förut! Saknar kanske lite mer detaljer som ögonen... . Annars funkade det bra, tycker jag. Hur likt det är ett vildsvin kan jag inte svara på för jag har inte studerat svinen så noga... Jag bara tuggar och sväljer.
Publicerat Juli 20, 201114 yr Inte min personliga stil, men den är snygg! Och verkligen en "one piece"! Bra jobbat!