Publicerat Juli 19, 201114 yr Jaktidiot som man är passar man på att få mer tid ute, tar med mig min son som är på god väg att följa mina fotspår 9år gammal.Pratar med bonden som arrenderar vår åkermark om han har någon åker där det brukar vara problem! Han blev glad och erbjöd en åker nedanför hans gård.Tog med mig sonen och blasern som fått en mkt bra start.Är på plats ca 22.30 och jag ser redan på långt håll att grisarna redan är ute.Vi lyckas komma in på ca 30 meter och skjuter en liten gylta på 35kg.Den rusar mot oss och lägger sig 15 meter ifrån.Sonens och min puls är hög men vi tar grisen till kanten på åkern och börjar ta ur.Efter några minuter klappar sonen mig på axeln och säger " pappa det står några grisar där ute".Trodde nästan han hade fått hjärnblödning men det stämde Jag går några meter och kan sen fälla en liten galt i samma storlek som innan.Vi/jag fick nöjet att dra ut grisarna ca 600 meter då bonden vill ha sin åker orörd.Tar hem grisarna och bonden kommer och tar hand om resten. Frågar om sonen vill följa med till åkern dagen efter ! Får till svar "på ett vilkor att jag får ta ur grisen om det blir någon!" Vilken kväll det blev!!!!!!!! Ser på 400 meter 3st kronhjortar men de rundar holmen men när vi kommer fram står de på 40meter.Än lite längre bort står 8st dovhjortar 2st rådjur.Vilka krav han kommer ha Ser efter 25 minuter en galt på ca 70kg som ensam kommer på 70 meter som får ett skott då den vänder sidan till.Lägger sig i skottet.Sonen gör ett bra jobb men får lite hjälp att ta ur.Pga trötthet får han vara hemma dagen efter då ännu en gris blir skjuten på denna åker.Får sedan gå ut och lägga vind på en gris då tiden inte hins med att stycka innan hemfärd Vilken helg
Publicerat Juli 19, 201114 yr Låter som en trevlig jakt ! Bara panga på dom när dom e på åkrarna, nu är vetet/havren sjukt frestande för dom .
Publicerat Juli 20, 201114 yr Härligt att läsa att du tar med din son ut o jagar, det är något varje jagande förälder bör göra om barnet själv vill med. Just det, stort grattis till era framgångar och de många viltobsarna. /Christian
Publicerat Juli 20, 201114 yr Hoppas att mina barn kommer att vilja följa med mig ut också! har en dotter på 11- där verkar det dock vara kört då hon mest beter sig som ett tuggummi-popsnöre och inte alls är intresserad av vildmark. jag får sätta mitt hopp till sonen som bara är 4 än så länge.
Publicerat Juli 20, 201114 yr Hoppas att mina barn kommer att vilja följa med mig ut också! har en dotter på 11- där verkar det dock vara kört då hon mest beter sig som ett tuggummi-popsnöre och inte alls är intresserad av vildmark. jag får sätta mitt hopp till sonen som bara är 4 än så länge. Jag har likt dig en dotter på snart 11 och hon beter sig ungefär som din. Det gäller att inte ge upp hoppet, även om jag också hoppas mer på min yngre som är 7.
Publicerat Juli 20, 201114 yr Jaktidiot som man är passar man på att få mer tid ute, tar med mig min son som är på god väg att följa mina fotspår 9år gammal.Pratar med bonden som arrenderar vår åkermark om han har någon åker där det brukar vara problem! Han blev glad och erbjöd en åker nedanför hans gård.Tog med mig sonen och blasern som fått en mkt bra start.Är på plats ca 22.30 och jag ser redan på långt håll att grisarna redan är ute.Vi lyckas komma in på ca 30 meter och skjuter en liten gylta på 35kg.Den rusar mot oss och lägger sig 15 meter ifrån.Sonens och min puls är hög men vi tar grisen till kanten på åkern och börjar ta ur.Efter några minuter klappar sonen mig på axeln och säger " pappa det står några grisar där ute".Trodde nästan hade han fått hjärnblödning men det stämde Jag går några meter och kan sen fälla en liten galt i samma storlek som innan.Vi/jag fick nöjet att dra ut grisarna ca 600 meter då bonden vill ha sin åker orörd.Tar hem grisarna och bonden kommer och tar hand om resten. Frågar om sonen vill följa med till åkern dagen efter ! Får till svar "på ett vilkor att jag får ta ur grisen om det blir någon!" Vilken kväll det blev!!!!!!!! Ser på 400 meter 3st kronhjortar men de rundar holmen men när vi kommer fram står de på 40meter.Än lite längre bort står 8st dovhjortar 2st rådjur.Vilka krav han kommer ha Ser efter 25 minuter en galt som ensam kommer på 70 meter som får ett skott då den vänder sidan till.Lägger sig i skottet.Sonen gör ett bra jobb men får lite hjälp att ta ur.Pga trötthet får han vara hemma dagen efter då ännu en gris blir skjuten på denna åker.Får sedan gå ut och lägga vind på en gris då tiden inte hins med att stycka innan hemfärd Vilken helg Man känner av din stolthet i texten. Ni kommer nog ha många trevliga jaktdagar tillsammans. Ett stort grattis
Publicerat Juli 20, 201114 yr Författare Man känner av din stolthet i texten. Ni kommer nog ha många trevliga jaktdagar tillsammans. Ett stort grattis Även den mindre är stor jaktfanatiker som gärna berättar på förskolan att "pappa skjuter grisar som han skär med kniven". Han fyller 3år imorgon och får då ett leksaksgevär.En av önskningarna var att åka upp till jaktkojan och titta på grisar.Inte en vis planering bakom Men redan nu börjar planen med säker vapenhantering
Publicerat Juli 20, 201114 yr Även den mindre är stor jaktfanatiker som gärna berättar på förskolan att "pappa skjuter grisar som han skär med kniven". Han fyller 3år imorgon och får då ett leksaksgevär.En av önskningarna var att åka upp till jaktkojan och titta på grisar.Inte en vis planering bakom Men redan nu börjar planen med säker vapenhantering Det bli trångt i kojan när hela familjen jägare kommer att samlas Den "lille" jägaren kommer garanterat bli en hejare på vapenhantering inom snar framtid. Det ska börjas i tid....
Publicerat Juli 23, 201114 yr Daviken1, du är garanterat den största jaktidioten jag känner!! Nåja gratulerar till grisarna och dina viltobsar. Där jag befinner mig så finns det inga grisar, så jag fick hålla tillgodo med att knäppa en skabbräv härom kvällen!
Publicerat Juli 25, 201114 yr Härligt det är att läsa om när unga jägare får blodad tand!! Grattis till jaktlyckan!
Publicerat Augusti 21, 201114 yr Författare Tog med lillen som precis fyllt 3 år för att jaga och sova i husvagnen vid åteln. Väl förbered med festisar mackor å sovsäckar. Vi kom upp och sonen var väldigt laddad. Tog 2 timmar så ville han ner till mamma. Han var dock mkt tyst.Man ska bryta då man är på topp
Publicerat Augusti 22, 201114 yr Du kommer att få skaffa mer mark när dina avkommor växer till sig!! Men jag är impad av att ditt lilla yrväder kunde vara tyst så länge. Min systerson har börjat prata om att han skulle vilja följa med morbror och jaga älg. Grabben är 8 år och morbror har sagt att det går bra.