Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nessmuk. FÄRDIG!

Featured Replies

Publicerat

Hade en bit RWL-34 hemma & funderade på vad jag skulle göra med den.. Speciellt i USA så ser man ofta en Nessmuk kniv & den ser lite speciell ut. ritade lite & sen gick jag loss med vinkel kap, filar & borr maskin..

post-3638-0-28110700-1311167749_thumb.jp

post-3638-0-59157000-1311167807_thumb.jp

fortsättning följer...

J.

Publicerat

Spännande, följer med spänning med ditt projekt.

Publicerat

Jaha ser man på, en Nessie. Det är trevliga knivar. Jag har gjort några stycken och dom är lite roliga. Bra flåknivar. Dom ser lite speciella ut, men man lär sej å gilla dom, speciellt när man hand har dom. Iaf djorde jag det :D . Japp Amerikanarna gillar ofta Nessmuk knivar, även i England faktiskt. På ramanon ser man dom nu o då. Där finns en nessie tråd oxå.

Ska bli kul att se den färdig sen :D

Seved

Publicerat
  • Författare

hunnit med att fixa egg ( gjorde en lite "falsk" egg också) & börjat att polera, men nu är man i Norge & jobbar...

post-3638-0-69633300-1311662457_thumb.jp

J.

Publicerat

hunnit med att fixa egg ( gjorde en lite "falsk" egg också) & börjat att polera, men nu är man i Norge & jobbar...

post-3638-0-69633300-1311662457_thumb.jp

J.

Jaha?? :mellow: Så kan du väl inte göra?? :blink: Bara kasta in en bild så där och sen ge dig iväg och lämna oss andra att bara vänta på resten? :huh::blink:

Publicerat

Jaha?? :mellow: Så kan du väl inte göra?? :blink: Bara kasta in en bild så där och sen ge dig iväg och lämna oss andra att bara vänta på resten? :huh::blink:

Ha ha där hör du hobbe :D

Det där ser riktigt hoppfullt ut.

Seved

Publicerat
  • Författare

ja det är ett helvete att man måste jobba.... tar upp polerandet i helgen!

J.

Publicerat

Ja fn jobbet tar för mycket av ens fritid. :(

Seved

Publicerat

ja det är ett helvete att man måste jobba.... tar upp polerandet i helgen!

J.

Polerande? Ska det inte vara något skaft på? :huh: Hm... jag kanske ska tillägga att jag vet inte ett skit om vad de olika namnen och beteckningarna ni kör med betyder när det gäller knivar.... :blush: Jag bara vet vad jag gillar och inte gillar när jag ser sakerna. ^_^

Publicerat
  • Författare

kniven ska slipas med 200-300 grit`s smärgelduk tills alla spår av filen är borta, sen ska Seved få hjälpa till att härda den, tillbaka till att slipa/polera & sen ska den skaftas.... så det tar lite tid..

J.

Publicerat

kniven ska slipas med 200-300 grit`s smärgelduk tills alla spår av filen är borta, sen ska Seved få hjälpa till att härda den, tillbaka till att slipa/polera & sen ska den skaftas.... så det tar lite tid..

J.

Jag trodde först att den inte skulle ha ett skaft alls utan vara så där...naken.... :blush:

Publicerat
  • Författare

Jag trodde först att den inte skulle ha ett skaft alls utan vara så där...naken.... :blush:

Naket är trevligt.. ;) men inte i det här fallet, funderar som bäst på vad det skall vara för mtrl. på handtaget...

J.

Publicerat

Naket är trevligt.. ;) men inte i det här fallet, funderar som bäst på vad det skall vara för mtrl. på handtaget...

J.

Haha! Jo, kan ju vara trevligt vid rätt tillfälle. Kom inte på något bättre ord just där och då... :lol:

• 11 months later...
Publicerat
  • Författare

då nästan på pricken ett år senare så är den klar..... nästan, ska göra en slira också men det tar inte ett år till ( tror jag..).

flerfärgad G10, Mässings pins fyllda med grön epoxi.

inser nu att jag inte riktigt gillar flerfärgade skalor...

post-3638-0-94756900-1343235908_thumb.jppost-3638-0-31232900-1343235953_thumb.jp

Publicerat

Grattis till ett mycket fint bygge,jag tycker et blev riktigt läckert till det bladet med flerfärgat.

http://jeknives.blogspot.fi/

Publicerat

Snyggt jobbat!

Publicerat

Den vart ju riktigt läcker.

Snyggt jobbat.

Publicerat

Riktigt fint hobbe, he he kan inte riktigt hålla med om fler färgat, men det vet du ju redan :D

I am a sucker for Nessmucks :D

Seved

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Slira klar blev i läder då jag inte hade Shaft hemma ..

post-3638-0-25846300-1344579968_thumb.jp

J.

Publicerat

Trevligt, skitläcker tycker jag :thumbsup:

Publicerat

Jag gillar din lösning för att kniven sak sitta kvar i slidan, smart.

Publicerat

Det var en riktigt snygg slida! :

Publicerat
  • Författare

Jag gillar din lösning för att kniven sak sitta kvar i slidan, smart.

Tack, men inte min ide.. såg det på Knife dogs forum, men det funkar ypperligt. lätt att byta eller att spänna vid behov.

J.

• 1 month later...
Publicerat

Annorlunda men ett förbaskat häftigt bygge!