Publicerat Juli 20, 201114 yr Möjligt att svaret finns i andra trådar redan, men vet inte var jag skall leta så kör väl igen isf. Jag har för många vapen har bylingen kommit på, bla 5 kulvapen och totalt 8 vapenlicenser + ett par pipor och andra licenspliktiga grejor. Vet egentligen inte hur jag lyckats med det då alla är jaktlicenser. Jag har också vapen på såväl min far som min sambo, dock finns det fortfarande plats hos den sistnämnda. Till frågan, vi har ju gemensamt förvarande av vapnen i godkänt skåp här hemma. Kan jag lagligen nyttja min sambos vapen utan lånelicens? Överväger att flytta min 22a, den är minst mobil i samlingen (ej aktuell för utlandsjakt) och inte speciellt kontroversiell. Men anser det vara viktigt att lagligen avfånga/jaga med den, transportera den, målskjuta på skjutbana etc utan en massa papperskrångel. Är det någon som vet och kan länka? Tack!
Publicerat Juli 20, 201114 yr Författare Ja då var det som jag trodde även om jag över dagen varit temporärt vilseledd. Tack iaf Pertan! Tråden kan raderas!
Publicerat Juli 20, 201114 yr Låter tråden vara kvar eftersom andra kan ha samma fundering och då är ju problemet löst med en enkel lösning