Publicerat Mars 27, 200620 yr Vad är det som skiljer Finn 512 och Finn Classic 512 åt och vad är det för skillnad mot Tikka 512?? Någon som kan förklara?
Publicerat Mars 27, 200620 yr Inget skiljer dom åt! Ursprunget till denna modell är Valmet 412, som tillverkades av Valmet i Finland. Tikka tog sedan över konceptet men flyttade ganska snart tillverkningen till Italien. Senare såldes konceptet helt till Italien och där är vi nu. I samband med flytten av tillverkningen till Italien anses det att kvaliten på vapnen sjönk kraftigt. Har själv en Valmet 412 och den är som ett kassaskåp...grymt bra passning på allt och kulpipan skjuter som en gud. Många säger också att bössan är tung som ett kassaskåp och det stämmer väl till viss del, men jag har aldrig haft nåt problem med vikten på bössan. ÄT MER GRÖT ;D. Nytillverkade pipset passar alltså till alla bössor från Valmet412 till nya Finn Classic. Inpassning krävs dock. En del har tydligen fått problem med inpassningen av förstocken och då blivit tvugna att skaffa en extra förstock. Hur vanligt detta är vet jag inte men det är iaf vad jag hört. Kanske beror på vilken vapensmed som gör inpassningen Hoppas detta gav svar på dina funderingar! Vänligen Vildhog
Publicerat Mars 29, 200620 yr Författare Hittade något annat också, CD europe är det också samma påk fast med ett annat namn?
Publicerat Mars 29, 200620 yr Hittade något annat också, CD europe är det också samma påk fast med ett annat namn? ???Aldrig hört talas om ???
Publicerat Mars 29, 200620 yr Japp, den hette CD Europe ett år, 2002, tror jag. Ska kolla hemma i jaktvapenguiden. mvh Björn