Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Att bli eftersöks jägare!?

Featured Replies

Publicerat

Om jag skulle vilja ha möjligheten att gå på eftersök efter trafikskadat vilt, vart vänder jag mig då?

(Hittils har jag endast gått på eftersök innom det egna jaktlaget. Men iom att tiken har "papper" på att hon faktiskt kan spåra, så skulle det vara kul och gå på lite eftersök även utanför vanlig jakttid.)

Publicerat

Om jag skulle vilja ha möjligheten att gå på eftersök efter trafikskadat vilt, vart vänder jag mig då?

(Hittils har jag endast gått på eftersök innom det egna jaktlaget. Men iom att tiken har "papper" på att hon faktiskt kan spåra, så skulle det vara kul och gå på lite eftersök även utanför vanlig jakttid.)

Vet inte om det är lika runt om i landet men här har kretsen utsett NVR samordnare och Hundansvarig.

Ett tips är att börja där.

Ta kontakt med kretsen o hör efter vart du ska vända dig.

Publicerat
  • Författare

Vet inte om det är lika runt om i landet men här har kretsen utsett NVR samordnare och Hundansvarig.

Ett tips är att börja där.

Ta kontakt med kretsen o hör efter vart du ska vända dig.

Tog och ringde polisen. Dom berättade att det var Jägareförbundet som utsåg eftersökekipagen.

Ansvarig där var på sem....

Publicerat

Tog och ringde polisen. Dom berättade att det var Jägareförbundet som utsåg eftersökekipagen.

Ansvarig där var på sem....

Jo, men jaktvårdskretesen är väl Jägarförbundets representanter ute i byarna?

Publicerat
  • Författare

Jo, men jaktvårdskretesen är väl Jägarförbundets representanter ute i byarna?

Så kan det kanske vara. Polisen har en ansvarig för eftersök. Han hänvisade mig till en ansvarig på sjf som enligt uppgift godkände jägare och hundar till eftersök. Sen antar jag att Polisen ska säga sitt också....

Så jag ringer sjf i Ö-sund till veckan, när ansvarig är tillbaks efter sem. Då lär jag nog få reda på hur allt hänger ihop och vad som gäller.

Publicerat

Så kan det kanske vara. Polisen har en ansvarig för eftersök. Han hänvisade mig till en ansvarig på sjf som enligt uppgift godkände jägare och hundar till eftersök. Sen antar jag att Polisen ska säga sitt också....

Så jag ringer sjf i Ö-sund till veckan, när ansvarig är tillbaks efter sem. Då lär jag nog få reda på hur allt hänger ihop och vad som gäller.

fan jag missade att du är en jämte vad trevligt!! ;) blir lite less på alla sörlänningar o deras klagande!! ma förstårju knappt va da-

Säg :P:P

Nog skämtat!! om du skall anmäla dig till NVR så är det till jaktvårdskrets ansvarig.. nu beror det ju vart du huserar???

Ärn det på västjämtland du håller till så har jag telefonnummer till kretsansvarig! annars ring cristell (jägarförbundet)-

eller vilt ansvarig polis..

Dom flesta eftersök här sker när det är 20- snö upp till midjan,bottenlös! sen är det oftast sent på natten! :wub:

Vhl/peter

Publicerat
  • Författare

fan jag missade att du är en jämte vad trevligt!! ;) blir lite less på alla sörlänningar o deras klagande!! ma förstårju knappt va da-

Säg :P:P

Nog skämtat!! om du skall anmäla dig till NVR så är det till jaktvårdskrets ansvarig.. nu beror det ju vart du huserar???

Ärn det på västjämtland du håller till så har jag telefonnummer till kretsansvarig! annars ring cristell (jägarförbundet)-

eller vilt ansvarig polis..

Dom flesta eftersök här sker när det är 20- snö upp till midjan,bottenlös! sen är det oftast sent på natten! :wub:

Vhl/peter

Det var till Christel Johansson som jag blev hänvisad till.... Tillbaks på måndag.

Östjämtland...

Publicerat

okej! då är hon säkert åtkomlig!! slutet på nästa vecka så är dom väl på fäviken som utsällare antar jag.!

Publicerat

Det var till Christel Johansson som jag blev hänvisad till.... Tillbaks på måndag.

Östjämtland...

Nära Bispgården?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Nära Bispgården?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gällö, Bräcke