Publicerat Juli 21, 201114 yr jag har hört att 15 grammaren funkar fint till alla djur men har inte själv hunnit pröva ... kan tänka mig att 18 grammaren funkar fint på grisen också..... det finns nog andra här inne som har mer erfarenhet än mig
Publicerat Juli 21, 201114 yr Kört med Lapua Mega och Norma Vulcan båda har funkat klockrent! till rådjur duger nog vad som helst, hålet borde räcka!
Publicerat Juli 21, 201114 yr har kört med 18,5 och 21,1 g Oryx skiljer inget i inskjutning på dessa med min bössa så jag har växlat .. men dom senast 70 smällarna har varit 21,1 grams Oryx och jag är mycket nöjd med resultatet ... upplever mycket knall fall med den kulan. Bra genomslag men med god uppsvampning..
Publicerat Juli 21, 201114 yr har kört med 18,5 och 21,1 g Oryx skiljer inget i inskjutning på dessa med min bössa så jag har växlat .. men dom senast 70 smällarna har varit 21,1 grams Oryx och jag är mycket nöjd med resultatet ... upplever mycket knall fall med den kulan. Bra genomslag men med god uppsvampning.. 21 grammaren upplever jag som ett ånglok ungefär.
Publicerat Juli 21, 201114 yr har kört med 18,5 och 21,1 g Oryx skiljer inget i inskjutning på dessa med min bössa så jag har växlat .. men dom senast 70 smällarna har varit 21,1 grams Oryx och jag är mycket nöjd med resultatet ... upplever mycket knall fall med den kulan. Bra genomslag men med god uppsvampning.. +1 på 21.1g Oryx!
Publicerat Juli 21, 201114 yr Jäpp, det som inte säckar i på plats lämnar en hel del "bra-å-ha"-saker på skottplatsen
Publicerat Juli 21, 201114 yr Naaaa, det blir lite långsamt, runt 600 m/s bara, det är för klent, du får en gigantisk framförhållning, 232 grains laddningar, det är bra grejer det för den kaliber. /Christian
Publicerat Juli 21, 201114 yr Naaaa, det blir lite långsamt, Mer krut (detta var ett skämt, jag tar inget ansvar för tokladdningar)
Publicerat Juli 21, 201114 yr Mer krut (detta var ett skämt, jag tar inget ansvar för tokladdningar) Uppviglare där, nja överladdningar har vi ju insikter om i från närtid att det kan ha effekten att pangen blir en enskottare. I x57 hylsan går det bra att ladda, 286 grains kulorna men den är bäst med de lättare, 250 grains Accubond ser gööör läcker ut i den hylsan, men 270 grains speer är en sann matkula, allt man sätter den i dör. /CHristian
Publicerat Juli 21, 201114 yr Uppviglare där, nja överladdningar har vi ju insikter om i från närtid att det kan ha effekten att pangen blir en enskottare. I x57 hylsan går det bra att ladda, 286 grains kulorna men den är bäst med de lättare, 250 grains Accubond ser gööör läcker ut i den hylsan, men 270 grains speer är en sann matkula, allt man sätter den i dör. /CHristian Vad har de hemma på WB i form av 9,3-kulor? Fick ett litet presentkort av mina kollegor nu när man fyllde jämt.... /Må
Publicerat Juli 21, 201114 yr Ehhhh, du ser, ytterligare en anledning till att jag skall vandra förbi där imorgon på lunchen, kanske ta en glass å vägen dit ner/upp beroende om man räknar geografi eller gatnummer, titta lite på flickors kläder eller om det är något annat som lockar blicken för att sedan se till att kolla vd WB har hemma. /Christian
Publicerat Juli 21, 201114 yr Ehhhh, du ser, ytterligare en anledning till att jag skall vandra förbi där imorgon på lunchen, kanske ta en glass å vägen dit ner/upp beroende om man räknar geografi eller gatnummer, titta lite på flickors kläder eller om det är något annat som lockar blicken för att sedan se till att kolla vd WB har hemma. /Christian Jag står för glassen. Glutta på brallisar får du stå för själv... /Må
Publicerat Augusti 14, 201114 yr Hur hårt laddar ni Norma Oryx 325gr? Max enligt Norma är ju 55gr 203-B. Håller ni er till dessa data eller laddar ni med något annat krut?
Publicerat Augusti 14, 201114 yr Jag laddar 53.5 grs 203-B och det ska ge ca 660 mps. Bra knock down effekt är det iaf
Publicerat Augusti 14, 201114 yr Hur hårt laddar ni Norma Oryx 325gr? Max enligt Norma är ju 55gr 203-B. Håller ni er till dessa data eller laddar ni med något annat krut? Har bara laddat den en gång & då laddade jag med 55gr 203B, men förra bössan klarade inte av att stabilisera den kulan, så jag har inte provat något mer. Använder lättare kulor då trafikverket hela tiden tjatar om att det är farten som dödar!!! Vet inte om dom har rätt --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.056980,17.011903 - Sent from my iPhone using Tapatalk