Publicerat Juli 21, 201115 yr är det någon som har något bra knep mot myror i gräsmattan.... dom bygger ju på höjden numera..riktiga skyskrapor... snubblade i morse när jag rastade hunden..... gick lös med myrr... hoppas det funkar // kenneth
Publicerat Juli 21, 201115 yr har också sjukt mycket myror, dessvärre nästan uteslutande pissmyror som svider som 17 när man blitt biten! tycker myrdosorna funkar hyfsat eller att vattna mycket på dem mest utsatta ställena...
Publicerat Juli 21, 201115 yr Författare har också sjukt mycket myror, dessvärre nästan uteslutande pissmyror som svider som 17 när man blitt biten! tycker myrdosorna funkar hyfsat eller att vattna mycket på dem mest utsatta ställena... Har prövat det men då flyttade dom bara någon meter. Ska pröva myrdosa.
Publicerat Juli 21, 201115 yr Författare En grupp med höns är inte helt fel Har nog med kackel från dottern så det räcker
Publicerat Juli 21, 201115 yr Har prövat det men då flyttade dom bara någon meter. Ska pröva myrdosa. finns spett som man använder för att vattna på djupet i rabatter eller liknade så stick ner å vattna ett par timmar per plats runt där du tror myrdrottningen finns
Publicerat Juli 21, 201115 yr Författare finns spett som man använder för att vattna på djupet i rabatter eller liknade så stick ner å vattna ett par timmar per plats runt där du tror myrdrottningen finns Det har jag inte prövat.
Publicerat Juli 22, 201115 yr Vänta till senhösten och driv ner ett rör som är tillplattat i ena änden. Då går kylan ner och dom fryser ihjäl.
Publicerat Juli 22, 201115 yr Spruta Fun light saft i deras bon. Saften innehåller Aspartam som är ett nervgift (och det dricker folk... ) som dödar myrorna. En billig variant. Tror jag fick tipset av Jämta för ett par år sen...
Publicerat Juli 22, 201115 yr Har också djävulskt med myror i gräsmattan, små svarta jävlar. Har regnat ett dygn i sträck det har inte verkat dränka myrorna, dom har bara dränerat med flera hål och det var massor med höga jordhögar idag när jag kom hem från jobb. Har testat elda med rödsprit, vilket verkar tillfälligt. Skall testa myrdosa och Fun Light nu