Publicerat Juli 21, 201114 yr Frugan var ute efter en ny halskniv och detta är resultatet, en 2 fingerskniv. Den minsta modellen i min fulltångeserie, och liten som en piraya och lika vass! Total längd 9,4 cm. Det finns ett 6,4mm hål längst bak för en lanyard, men hon ville vara utan. Skaft av blåfärgad björk som skimmrar när man vinklar den! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Juli 21, 201114 yr Liten ,smidig och elegant Mycket fin Karl-Erik. Vad blir det för "necker " slida då ? MVH Eas
Publicerat Juli 21, 201114 yr Författare Liten ,smidig och elegant Mycket fin Karl-Erik. Vad blir det för "necker " slida då ? MVH Eas Hej Eas och tack! Ja, slidan till den här blir lite lurig. Jag gillar ju tighta former, och förlagan har ju en sleif som inte kommer att fungera på en sådan här liten slida. En gevärsknapp skulle ju ta halva sidan Den blir täckande, fast den skall också vara utformad så det blir lätt att dra upp kniven, som också då är liten och inte så mycket att greppa runt. Jag har en ide som jag skall testa i helgen då jag börjar semestern och kan tänka klart igen efter all stress. Mvh / Karl-Erik
Publicerat Juli 21, 201114 yr Hej Eas och tack! Ja, slidan till den här blir lite lurig. Jag gillar ju tighta former, och förlagan har ju en sleif som inte kommer att fungera på en sådan här liten slida. En gevärsknapp skulle ju ta halva sidan Den blir täckande, fast den skall också vara utformad så det blir lätt att dra upp kniven, som också då är liten och inte så mycket att greppa runt. Jag har en ide som jag skall testa i helgen då jag börjar semestern och kan tänka klart igen efter all stress. Mvh / Karl-Erik hmm. fick en ide jag med.. (inte ofta det händer) om du gör en slida som e rektangulär (som en tändsticks ask) där du syr runt hela kanten utom där nere och även efter bladet från spetsen o ner till där bladet är som bredast.. o sen längst ner mot handtaget till sätter du en tryck knapp.. typ öppna knappen o dra ut kniven.. tryck upp kniven o stäng med knappen.. kanske kan funka.. MVH Eas o ha en trevlig semester.
Publicerat Juli 21, 201114 yr Snygg liten krabat! Älskar dom blåfärgade björkbitarna du jobbar med.Är dom stabbade,färgar du själv?. Hur som haver,jäkligt snygg kniv. /Lilltysken
Publicerat Juli 22, 201114 yr Mycket nätt, blir intressant att se din lösning på slidan. Är bladet egen tillverkning ?