Publicerat Juli 22, 201115 yr Nu på morgonen så matvägrade min jämthundstik. Hon är ett matvrak och äter normalt allt som går att svälja. Hon satt och väntade på maten som vanligt och såg lika mativrig ut som alltid. Men äta gjorde hon inte. Jag provade med att servera maten i ett annat rum, näe. Jag försökte truga med en kula i taget, näe. Hmmm nått måste hon äta iaf... Så jag testade med leversnittar och lite trick typ sitt, ligg mm och belöna. Jodå det gick bra! Misstänker att stövarmadamen som börjat löpa, har förbjudit den yngre jämthundstiken att äta sin mat. När jag tänker efter så gick Stövaren förbi Jämten när maten skulle serveras. Dessa subtila signaler som är svår för oss människor att upptäcka...... Frågan är hur jag ska kunna lura i Jämten sin mat!?
Publicerat Juli 22, 201115 yr Hon lär äta nästa gång hon får mat, men se till att stövartiken inte är i närheten då om du tror att det är hon som är orsaken till att jämten inte åt. Utan mat klarar sig hundar länge, men vätska är viktigt. Speciellt nu på sommaren!
Publicerat Juli 22, 201115 yr Författare Hon lär äta nästa gång hon får mat, men se till att stövartiken inte är i närheten då om du tror att det är hon som är orsaken till att jämten inte åt. Utan mat klarar sig hundar länge, men vätska är viktigt. Speciellt nu på sommaren! Jag lyckades handmata henne efter att jag stoppat stövaren i hundgården. Äta ur handen gick bra, och hungrig var hon. Men sätta nosen i skålen gick inte! Får se hur det går i kväll.