Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åtellarm på rävåteln

Featured Replies

Publicerat

Kan fungera, MEN det är ju fusk :P - Inget går upp mot 3 timmar i -10...

Är det någon typ av diod som tänds när den blir aktiv kan rävarna bli misstänksamma på 10m.

//Peter

Publicerat

finns trådlösa larm att köpa hos exempelvis wildmark u ullared. eller så gör man som jag ska. bygga själv :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Inte såg jag något åtellarm från wildmark i Ullared????

Publicerat

nog finns det ett där alltid. 500kr ca. trådlöst med ljud till öronsnäcka :)

Publicerat

Grannen har en vanlig rörelse sensor typ den som man har till garagebelysningen utomhus. Den är fäst på en elstolpe inte långt ifrån hans hus, så när räven kommer till åteln skickas en signal till en stereo på vindsvåningen som drar igång "Dolly Parton" och sen är det bara att stiga upp och öppna fönstret. Han måste ha en väldigt förstående fru!!! men 10 rävar ifjol blev det så det funkar.

Publicerat
  • Författare

ge mig länken till sidan på wildmark.

Publicerat

har inte länken. har 20 min bilfärd dit så går aldrig in på deras hemsida o tittar ;)

hänger längre in i butiken. andra hyllan från kaffe och filmhörnan iaf. längst ut på den hyllan :)

Publicerat

Biltema säljer en rörelse sensor/skymningrelä (lampa) för under hundringen! ;) 3 av mina grisåtlar är utrustade med denna! Fungerar klockrent!

Publicerat

Biltema säljer en rörelse sensor/skymningrelä (lampa) för under hundringen! ;) 3 av mina grisåtlar är utrustade med denna! Fungerar klockrent!

Läste om detta på grann forumet och va på biltema här i Växjö och skulle köpa en sådan idag. Jag och 3 olika butiksbiträden letade efter den i ca 30 min. Slutade med att vi fick ge upp och de ska ringa mig när de hittar dem. Det stod i datorn att de har 10 st hemma med varken datorn eller personalen visste var i butiken de fanns :rolleyes:

Publicerat

De trådlösa Åtellarmen finns att finna på Blocket.se om man vill beställa dem.

Själv är jag intresserad men samtidigt lite skeptisk för sådana larm har en tendens att klicka när de går igång :huh:

Kommer troligen inte kunna låta bli att köpa en i varje fall ^_^

Publicerat
  • Författare

Hittade en på blocket som sålde dem för 395 och enligt uppgift ska de fungera även i sträng kyla.

Publicerat

Är det för 12v eller 230v?

• 1 year later...
Publicerat

Någon som testat Normarks version? 495 kr.....då kan man ju somna i kojan utan problem ;-)

Publicerat

Jag köpte en sådan !

Jag har provat den lite men är inte imponerad.

10m sensor radie samt att den är lite svårstartad den har en lampa som drar igång och lyser när den blir triggad av räven så du blir varnad samtidigt som räven =snabba skott :happy:

Känns som en leksak för teknik nördar , och trötta åteljägare som försöker fuska lite = undertecknad :tongue:

Spara pengarna och köp en burk koffeintabletter istället :wink:

Publicerat

kan du sove med åpen fønster? kalle. :tongue:

Någon som testat Normarks version? 495 kr.....då kan man ju somna i kojan utan problem ;-)

Publicerat

Fan nu blir jag deprimerad.....jag vill ju bara sova UTAN att ha fönstret öppet ;-)

Återkommer med en recension när jag fått den.....

iPad Tapatalk HD