Publicerat Juli 23, 201114 yr Jag har blivit erbjuden en Winchester modell 23 sbs i kaliber 20 från ett dödsbo. Den är i ett fint bruksskick, alltså använd men inte sliten. Olika förståsigpåare har försökt att värdera den, men buden spretar en aning. Allt mellan 3000-10 000 kr. Finns det nån här som har någon synpunkt. Bössan tilltalar mig,och skulle passa perfekt till ripjakten!! Jens
Publicerat Juli 23, 201114 yr Det beror på att priserna spretar - i sverige begriper vi inte oss på dessa, och de kan hittas runt 3000 kr..... I USA är man lika stolligt ute - fast åt andra hållet, där kan basmodllerna gå upp emot 10 000 dollar. 6 - 7 000 är motiverat kan jag tycka, men det är bara vad jag tycker..... T
Publicerat Maj 18, 201213 yr Författare Det beror på att priserna spretar - i sverige begriper vi inte oss på dessa, och de kan hittas runt 3000 kr..... I USA är man lika stolligt ute - fast åt andra hållet, där kan basmodllerna gå upp emot 10 000 dollar. 6 - 7 000 är motiverat kan jag tycka, men det är bara vad jag tycker..... T Nu är bössan såld! 2400 Svenska Riksdaler på auktionen hos Widforss. Lätt att vara efterklok.....men man skulle nog ha slagit till!!
Publicerat Maj 20, 201213 yr Nu är bössan såld! 2400 Svenska Riksdaler på auktionen hos Widforss. Lätt att vara efterklok.....men man skulle nog ha slagit till!! Jo, jag hade mina funderingar på att ropa hem den..... /T