Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakt/familjebil

Featured Replies

Publicerat

Måste ha en större bil..har nu en vanlig kombi..legacy. men den krympte snabbt när man blev med hund igen. kollat på lite allt möjligt..men fastnar som inte för nån modell..finns ju många fina bil från over there men vill ju hålla nere soppakostnaderna.. är väl inne på nån sorts kombi/suv..typ för 7pers..sen slänga ut extrabaksätet, in med en dubbelbur +packning..takbox har ja men som de är nu räcker de inte... prisklass...typ max 150t.. självklart ska de rulla billigt 4x4 + alla annan utr..:)

har en laikatik å en jämthanne.

så biltips mottages!

Publicerat

Toyota LC 90 eller såklart en 120.

Publicerat

Måste ha en större bil..har nu en vanlig kombi..legacy. men den krympte snabbt när man blev med hund igen. kollat på lite allt möjligt..men fastnar som inte för nån modell..finns ju många fina bil från over there men vill ju hålla nere soppakostnaderna.. är väl inne på nån sorts kombi/suv..typ för 7pers..sen slänga ut extrabaksätet, in med en dubbelbur +packning..takbox har ja men som de är nu räcker de inte... prisklass...typ max 150t.. självklart ska de rulla billigt 4x4 + alla annan utr..:)

har en laikatik å en jämthanne.

så biltips mottages!

Pickup med dubbelhytt och skåp?

Typ Navara, D-max, L200.

Publicerat

Nu är väl detta kanske inte intressant när du har en legacy men jag kan varmt rekommendera Subaru Forester! jag har en 99a med en 2,0 turbo på 170 hk och det är den skönaste bilen som jag har kört/åkt i. Sen så drar den 0,80-0,85 per mil blandad körning :)

Mvh Martin.H

Publicerat

Har själv funderat på en Hiace, finns som 6 sittsig & 4wd med bra bagageutrymme.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Skall den ha en fungerande riktig fyrhjulsdrift så smalas valen av rejält enligt mig. Är det sedan som både landsväg men skall hålla i skogen kan du glömma suvarna helt och då återstår nästan bara toyota LC eller hilux.

Kör själv en HDJ 80 som är suverän men den kanske är lite gammal och då kan jag som Millgard rekomendera 120 modellen.

Publicerat
  • Författare

mm..inte lätt de här..forestern är fin men den blir åxå för liten.. hemmavid funkar de mesta i kombiväg..problemet är när vi ja å sambon..ska upp å jaga i lainio 35mil bort..då blir de en jävla massa packning..ah ni vet ju själv..om man ska iväg å jaga i 3 veckor..+ att ungarna ska med å köttet ska med hem..

provade en nissan nv200 men den va som å åka i en plåtburk..inne lite Kurok's tråd..men köra buss...känns inte rätt... men kanske enda lösningen..även funderat på ett litet kåpsläp...fan inte lätt de här..då man inte är full i $$$

Publicerat

mm..inte lätt de här..forestern är fin men den blir åxå för liten.. hemmavid funkar de mesta i kombiväg..problemet är när vi ja å sambon..ska upp å jaga i lainio 35mil bort..då blir de en jävla massa packning..ah ni vet ju själv..om man ska iväg å jaga i 3 veckor..+ att ungarna ska med å köttet ska med hem..

provade en nissan nv200 men den va som å åka i en plåtburk..inne lite Kurok's tråd..men köra buss...känns inte rätt... men kanske enda lösningen..även funderat på ett litet kåpsläp...fan inte lätt de här..då man inte är full i $$$

Tänkte nästan att du skulle tycka att forestern var för liten. Min far har en 05ans ford ranger wildtrack dubbelhyttare, skönaste större pickup/suven som jag har åkt i. Den har en 2,5 td som han har en promotech optimeringsbox i så den är rätt stark och bensinsnål, blandad körning 0,9 milen med 31 tums terrängdäck. Så den med en kåpa vore kanske något för dig.

Mvh Martin