Publicerat Juli 26, 201115 yr Har gjort en egen version av den klassiska Tapio Wirkkala puukko. Bladet är ett Polar rostfritt, skaft är ebenholtz med 10 mm tjocka aluminium delar polerat till spegelblankt.Knivens totallängd 185mm varav bladet 80mm. Förövrigt är dessa Original Wirkkala knivar eftertraktade samlar objekt.
Publicerat Juli 26, 201115 yr Sweeet väldigt lik originalet Men originalet är nog endå ett strå vassare. Svärfar är helt såld på dessa original. han har både den lilla och den stora och jag måste säga att det är en väldigt bra och fint tillverkad kniv med mycket bra blad
Publicerat Juli 26, 201115 yr Fint som attan . Det går ju inte att missa vem du blivit inspirerad av. Den ser ut att ha bra grepp. Seved
Publicerat Juli 26, 201115 yr För mig är det här helt nytt! Kan bero på att jag inte kan så mycket om knivar... Snygg och häftig är den i alla fall! Vad är det för rand mitt på skaftet som verkar gå nästan runt hela skaftet?
Publicerat Augusti 4, 201115 yr Ja, både förlagan och denna ser riktigt användbara och vackra ut. Bra där. Inspirerande.