Publicerat Juli 26, 201114 yr Satt ute idag och tänkte se om jag kunde locka fram någon årsunge med lockpipan (Nordik predator mini.) Har fått för mig att man även kan köra muspip med denna. Efter att ha blåst så ljust jag kunde ett par gånger börjar det röra sig ute på hygget, jag lägger an och får se att det är en råget som kommer farande, fortsätter locka och geten stannar 20 meter framför mig. Jag sitter och tittar på den i ungeär en kvart innan den lunkar iväg och skäller lite på mig. Mycket trevlig kväll men det var ju inte rikgtigt det jag var ute efter. Jag antar att ljuder är väl för mörkt för att låta som en mus. Pga. bilköp har jag inte riktigt resurser för tillfället att köpa en ny pipa även om de inte kostar många kronor, så är det någon som har en bra och gratis lösning på muspipet? Grässtrå, munnen, tomhylsa?
Publicerat Juli 26, 201114 yr Munnen är det som funkat bäst för mej men jag undrar om man inte kan gnida någon typ av frigolit mot en glasflaska? Mvh!
Publicerat Juli 26, 201114 yr Munnen är det som funkat bäst för mej men jag undrar om man inte kan gnida någon typ av frigolit mot en glasflaska? Mvh! Det funkar säkert utmärkt. Jag såg ett klipp på "Jytyyb" med allas vår herr Digweed lockandes räv precis på det sättet. Han gned frigoliten mot nån form av glasskiva dock, men flaska borde ju funka lika misstänker jag. Lite sugen på att testa faktiskt. //F
Publicerat Juli 27, 201114 yr Då måste man börja med att dricka upp flaskan först, så det kanske är bäst att lämna bössan hemma.
Publicerat Juli 27, 201114 yr Jag har en som funkar! Ta med en liten ballong,blås upp den sparsamt och sträck upp halsen så får du små "sqeeeek" läten! Och det fungerar!! Om det inte är en riktigt gammel räv,för den kommer bara på surströmming Mvh
Publicerat Juli 27, 201114 yr Jag lyckades ju locka fram 2 valpar för ett tag sen med hjälp av muspip, Känns dock som att det var ren&skär tur. Har varit ute och provat några fler gånger utan resultat.. Så om nån är duktig på locka med muspip får ni gärna berätta hur man gör, alltså hur ofta men ska pipa osv.. Sorry Gustafsson för trådkapningen :/ Mvh/Robster
Publicerat Juli 27, 201114 yr Då måste man börja med att dricka upp flaskan först, så det kanske är bäst att lämna bössan hemma. Fredrik! Det finns faktiskt flaskor som innehåller typ hallon- och päronsoda och sånt. Din lilla tramsbyxa. Du tar bara en sån och häller i slasken och sen kan du ta med både flaska och bössor ut i skogen //F
Publicerat Juli 28, 201114 yr Vaddå, menar du att det finns flaskor som inte innhåller alcohol, var hittar man dessa. /Semesteralkisfreddan
Publicerat Juli 28, 201114 yr Satt ute idag och tänkte se om jag kunde locka fram någon årsunge med lockpipan (Nordik predator mini.) Har fått för mig att man även kan köra muspip med denna. Efter att ha blåst så ljust jag kunde ett par gånger börjar det röra sig ute på hygget, jag lägger an och får se att det är en råget som kommer farande, fortsätter locka och geten stannar 20 meter framför mig. Jag sitter och tittar på den i ungeär en kvart innan den lunkar iväg och skäller lite på mig. Mycket trevlig kväll men det var ju inte rikgtigt det jag var ute efter. Jag antar att ljuder är väl för mörkt för att låta som en mus. Pga. bilköp har jag inte riktigt resurser för tillfället att köpa en ny pipa även om de inte kostar många kronor, så är det någon som har en bra och gratis lösning på muspipet? Grässtrå, munnen, tomhylsa? Musvissling med läpparna har funkat bäst so far... 6 rävar nu på fyra försök :0) Lycka till!! //Pikehunter
Publicerat Juli 28, 201114 yr Fredrik! Det finns faktiskt flaskor som innehåller typ hallon- och päronsoda och sånt. Din lilla tramsbyxa. Du tar bara en sån och häller i slasken och sen kan du ta med både flaska och bössor ut i skogen //F Va det för jävla trams nu förtiden att köpa flaskor o hälla ut dem. Sett det på krogen också Men det skall väl finnas puckon till allt
Publicerat Juli 28, 201114 yr Va det för jävla trams nu förtiden att köpa flaskor o hälla ut dem. Sett det på krogen också Men det skall väl finnas puckon till allt Nu snackar vi läskeblask här va. Öl och liknade produkter skulle jag aldrig i helvete komma på tanken att hälla ut. //F
Publicerat Juli 28, 201114 yr Öl och liknade produkter skulle jag aldrig i helvete komma på tanken att hälla ut. Nej du, det inmundigar du hoppas jag, även i riklig kvantitet.
Publicerat Juli 28, 201114 yr Här öppnar jag en tråd om MUSPIP bra tänker jag ska ut en sväng i kväll och prova lite kul med lite tips. Och vad fan handlar det om öl flaskor och diverse annat som inte har ett skit med pip att göra. OK Putte och Waxin inblandade. men jag gillar dessa herrar åndå. Lasse
Publicerat Juli 28, 201114 yr Thyrus; Du har helt rätt. Jag älskar öl, inmundigar öl och ibland, manchmal, även i större kvantiteter. Ibland blir det även lite mindre kvantiteter. Ibland mellanstora. Ibland skitstora. Ibland... Ja, ni fattar... BACK ON TOPIC: Observe: Vielen dank, smal och slank. //F
Publicerat Juli 28, 201114 yr Helt klart annorlunda mot hur vi gör, men dock väldigt intressant. Inte långt kvar till 1:a augusti heller...
Publicerat Juli 28, 201114 yr Måste ju vara vanligt glas på någon typ av planka och så frigolit? Verkar smutt som fan.. ska testas! Mvh!
Publicerat Juli 28, 201114 yr Helt klart annorlunda mot hur vi gör, men dock väldigt intressant. Inte långt kvar till 1:a augusti heller... Prova att locka kan du ju göra, tja, typ ikväll //F
Publicerat Juli 28, 201114 yr Prova att locka kan du ju göra, tja, typ ikväll Så klart, rotar redan nu får att se vad jag har för kul grejjer och om jag kan återskapa ljudet, även om jag borde olja in ett bord och en dörr så verkar detta helt klart roligare...
Publicerat Juli 28, 201114 yr Så klart, rotar redan nu får att se vad jag har för kul grejjer och om jag kan återskapa ljudet, även om jag borde olja in ett bord och en dörr så verkar detta helt klart roligare... Bra tänkt!!! //F
Publicerat Augusti 2, 201114 yr VAR UTE PÅ RÄVPREMIÄR I GÅRKVÄLL. PASS 1 Var ute i gårkväll på premiären på räv!! gick o satte mig på ett hygge skall precis sätta mig o börja locka så far det i väg ett- Djur ut ur ett buskage! 100% säker på att detta är ett rådjur! men nej en riktig stor räv kutar över hygget trycker i gummiblåsan- I ett försök att få räv att stanna men icke sitter ett tag av misströstan börjar lockar med muspip sen provar jag harskrik..- Nån räv behagar inte dyka upp så jag ger upp o byter pass!! PASS 2 Sätter mig i skogskant vid en inäga här har det setts en rävkull hela sommaren! sitter o trycker på gummiblåsan lite då o då- Efter en 20 min så ser jag att det kommer nåt rött kutande i full fart rakt mot mig! räv tänker man tittar i kikarsikte- Va fan det är ju en råbock kommer in på 70 m så stannar den o försöker lokalisera mig! trycker en gång på blåsan sen är det 200- Rakt mot mig.. när den är inne på 10 m så hojatar jag men icke börjar bli lite panik så jag reser mig o skäller som en hund! Först då tvärnitar bocken o kastar tillbaks!! går ned till vägen till bilen börjar bli mörkt kommer ner vid vägen då kommer det en rävvalp- som korsar vägen,, sätter i gång o tycker på gummiblåsa händer ingen ting! så jag packar i hop grejorna.. Men en tanke ? gummblåsan är en PRIMOS MOUSE SQUEESE. en grön gummmi blåsa är det nån som har en sån! verkar som rådjuren dras- Till denna. vill inbilla mig att muspip o rådjurslock är lika,,
Publicerat Augusti 2, 201114 yr klicka på länk är det nån som testat denna muspip? för mig kommer det bara ilskna rådjur
Publicerat Augusti 2, 201114 yr klicka på länk är det nån som testat denna muspip? för mig kommer det bara ilskna rådjur Jag har en sånn och är faktist skitnöjd med den, jag lockat in flera rävar som fått bita i gräset med den! Men jag kan hålla med om att den är lite "mork" i tonen och lite lik en buttalo eller liknande, och nu är ju bockarna i hörbrunst så dom är vell inte så kinkiga utan kommer på de mesta som liknar en buttalo tex. //Marin
Publicerat Augusti 2, 201114 yr Ska premiärköra Tycko Twisted tweeter (?) ikväll.. Sitta och locka på en vall invid en fasanutsättning så får vi se hur det känns med vind och annat, har två ställen till som är hetare för lock som jag kanske testar med. Mvh!