Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Norma .22 Hornet.

Featured Replies

Publicerat

Jag har på en mässa haft en givande dialog med Norma.

Försökt få dem att återuppta produktionen av .22 Hornet.

Jag tror om fler skulle framföra det önskemålet så ligger det nog inte så långt bort. :)

Största problemet med Hornet är tydligen att hylsan är en av de mest komplicerade att tillverka, samt att efterfrågan inte är tillräckligt stor, än..

Tänk att jag som .22 WMR älskare ska behöva dra ett sånt stort lass för er Hornet älskare... ;D

Nåja, ligg på era leverantörer, så får tiden utvisa vad som händer.. :-

Publicerat

Tänk vad trevligt om dom kan tillverka Hornet och på samma gång ta itu med att tillverka en 25-20win för bygel och en för repeter-bössor :P

Önska går ju ;)

Nä men som sagt det är trisst att denna fina kaliber är nerlagd av Norma!

Tycker att dom kan återuppta den!

Så ligg nu på dem :)

MVH/Jocke

Publicerat

Kan inte förstå att en hornethylsa skulle vara svårare att tillverka än någon annan. Men ingen skulle bli gladare än jag om norma eller sako återupptog tillverkningen då det verkar som om de enda hylsor som går att få tag på är s&b, rws verkar också ha lagt ner. Hittar i allafall inte någon återförsäljare.

Jag har hört att engelska hovets livgarde använder 22 hornet och även tyska viltmålskyttar, kan någon bekräfta eller dementera den uppgiften?

Publicerat

Köp Rem el Win hylsor, dom e så billi att du slipper ligga på knä i skogen å leta dom.

Publicerat

Det skulle sitta fint! Bra jobbat Beretta.

Win-hylsorna jag kör nu börjar ta slut och dom blir nog inte så lätta att få tag i

Publicerat
  • Författare

Ja ni får ligga på dem själva.

Ingen lovade att de skulle komma att tillverkas, men såg de att det fanns efterfrågan så ligger det nog inte så långt bort i tiden.

Publicerat
Ja ni får ligga på dem själva.

Ingen lovade att de skulle komma att tillverkas, men såg de att det fanns efterfrågan så ligger det nog inte så långt bort i tiden.

Har du nåt namn på den du pratade med om detta? Kanske bra om man vänder sig till samma person för att skapa intryck av stor efterfrågan?

Publicerat

Brände iväg ett mail till denna person: kenneth.skoglund@norma.cc

Hugade kan ju göra detsamma så får vi se om det har nån verkan!  8)

Publicerat
Det skulle sitta fint! Bra jobbat Beretta.

Win-hylsorna jag kör nu börjar ta slut och dom blir nog inte så lätta att få tag i

Menar du Winchesterhylsor?  Dom finns ju obegränsat av.

Publicerat

Tidigare hade dom 100-påsar på F&V för 190 kr men nu har dom delat upp skiten i 20-påsar för mycket dyrare pengar...... SURT!

Jag gjorde bara ett antagande därför att det skulle vara svårt att få tag i. Dessutom har väl winchesterfabriken lagts ner? Borde väl innebära brist så småningom iaf

Publicerat
Tidigare hade dom 100-påsar på F&V för 190 kr men nu har dom delat upp skiten i 20-påsar för mycket dyrare pengar...... SURT!

Jag gjorde bara ett antagande därför att det skulle vara svårt att få tag i. Dessutom har väl winchesterfabriken lagts ner? Borde väl innebära brist så småningom iaf

En del av vapen tillverkningen är nedlagd, det kommer inte att beröra ammo och hylstillverkningen.  Däremot kommer (tror jag det var)att mod 70 och tror det var nån bygelskramlare att försvinna.

Publicerat
Tidigare hade dom 100-påsar på F&V för 190 kr men nu har dom delat upp skiten i 20-påsar för mycket dyrare pengar...... SURT!

Jag gjorde bara ett antagande därför att det skulle vara svårt att få tag i. Dessutom har väl winchesterfabriken lagts ner? Borde väl innebära brist så småningom iaf

http://www.vapex.se/webshop/product_info.p...roducts_id=5337

Publicerat
  • Författare
Brände iväg ett mail till denna person: kenneth.skoglund@norma.cc

Hugade kan ju göra detsamma så får vi se om det har nån verkan!  8)

Nix, det var inte han. (han kommer nog mest vara förvånad... ;D, han vet ju inte vad vi pratat om på mötet..)

Ska ta reda på vad han hette.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.