Publicerat Juli 27, 201114 yr Jag installerade det eminenta programmet PCB för några dagar sedan med syfte att göra mig ett ballistikort för 6,5x55 norma fält. Har nu kommit en bit på vägen och har stött på problem. Under "change parameters/F3" kan jag inte få in vindhastigheter i annat än hela meter per sekund - jag får inte in 1.5, 2.5, 3.5 etc. Gör jag fel eller är detta något jag får leva med som en begränsning i programmet? /Magnus
Publicerat Juli 27, 201114 yr Tror inte det fungerar med annat än heltal men det räcker gott tycker jag Använder själv enbart 1 och 3m/s på mina kort och lite matte för att hitta rätt går ändå aldrig att bedöma vinden i decimaler klarar men inom +-1m/s är man riktigt duktig
Publicerat Juli 27, 201114 yr Författare Lars, Ja nog är jag med på hur du menar, tror nog jag klarar mig med hela meter också - Jag har sett några exempel på ballistikort där halvmetrarna varit med, där jag dessutom fått uppfattningen att underlaget kommit till genom PCB - jag har väl tolkat fel antar jag. Skönt att veta att jag inte gör fel i alla fall. /Magnus
Publicerat Juli 27, 201114 yr Är inte speciellt hemma på pcb och inte alls på datorer så möjligt att det går själv kan jag bara få med en vind i PCB och i heltal.