Publicerat Juli 29, 201115 yr Fimpat vårt ena ihjälpissade äppelträd och håller på att choppa upp skiten till ved.. men det slog mej att det kanske är något man gör knivskaft av? Så innan jag hivar allt till ved kanske man ska fråga expertisen.. Mvh!
Publicerat Juli 29, 201115 yr Fimpat vårt ena ihjälpissade äppelträd och håller på att choppa upp skiten till ved.. men det slog mej att det kanske är något man gör knivskaft av? Så innan jag hivar allt till ved kanske man ska fråga expertisen.. Mvh! Om inte annat så är äppel-spån suveränt att röka kött med! Jag sparar alla fruktträd (vi har iofs bara äpple och körsbär) och gör rök-spån! Wunderbaum på grillen och i röken!
Publicerat Juli 29, 201115 yr Jag gillar att arbeta i äppleträ. Kan bli kalasfint. Så spara du ett par bitar, det tycker jag nog. Vilket påminner mig om att jag har lite äpple och plommon som torkat i 10 år vid det här laget. Kanske läge att börja använda.....
Publicerat Juli 29, 201115 yr Att även använda det när du grillar är helt suveränt. Brukar alltid använda flisor när jag grillar. Det blir en mycket angenäm smak av äpple