Publicerat Augusti 1, 201114 yr Ok, va och handlade lite bult och brickor mm idag och ett kamerastativ huvud (45€) Monterat i hop allt elnligt den bild jag hade i skallen om hur det skulle fungera med min Handycam, mycket tyngre kamera än den kan jag inte rekomendera för denna konstruktion. Återstår nu att göra två kraftiga skruvar med ratt (fransk träskruv) som jag drar fast stativet med i trädet, kanske svetsar jag ett par öglor på den och använder spännremmar, vi får se. Ska försöka använda detta till att spela in lite filmer medan jag jagar och kanske få på bild då jag fäller augusti bocken med Kostnad för detta ca 500Kr.... tid, 15 minuter...
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Gorillapod skulle inte funka? http://www.cyberphoto.fi/index_fi_se.php
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Författare Gorillapod skulle inte funka? http://www.cyberphoto.fi/index_fi_se.php Nej, man måste kunna får bort kameran ca 1 meter från skytten, och inte klättra på grenar o annat kollade på de där i affären men lite för flimisigt för mitt endamål, sen är det viktigt att man kan justera så att den sitter vågrätt osv.
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Författare Har lggt en sista finess på stativet, alla stängerna är ny klädda med tjock krympslang för grova elkablar) så nu är den knäpptyst med, inget metall mot metall ljud altså. Enkelt och litet ihopfällt, ner i ryggsäcken bara
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Är nog bäst att använda något som inte skadar trädet. Spännband är ju billiga och bra.
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Författare Är nog bäst att använda något som inte skadar trädet. Spännband är ju billiga och bra. Troligtvis blir det nått sådant jo
Publicerat Augusti 1, 201114 yr nu vet jag inte om du kör samma pass ofta när du jagar men då skulle ett "snabbfäste" inte vara helt fel ist för att hålla på med remmar varje gång utan bara att sätta i stativet i det så är det klart
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Författare nu vet jag inte om du kör samma pass ofta när du jagar men då skulle ett "snabbfäste" inte vara helt fel ist för att hålla på med remmar varje gång utan bara att sätta i stativet i det så är det klart Det blir oftas så att jag jagar ett ställe 5-10 ggr på raken, beroende på vind förstås. bågjakt kräver nästan detta om man inte bara ska lita på turen
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Det blir oftas så att jag jagar ett ställe 5-10 ggr på raken, beroende på vind förstås. bågjakt kräver nästan detta om man inte bara ska lita på turen som sagt ett "snabbfäste" är nog ingen dum idé