Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

21 dagar kvar till björnjakten

Featured Replies

Publicerat

Jag vet inte ännu om det blir någon organiserad jakt el. om man får knalla ut och gå själv i x antal tim och se om man stöter på någon nalle el. iaf hittar ett färskt spår.

Vi får väl se vad som sägs på VVO:s årsmöte på söndag den 7 aug om en ev. organiserad björnjakt.

Hunden får ju följa med mig även om det inte är en björnhund. Hon har ju nosen och kan säga om nalle har varit här nyss och sedan blir det ju ett riktigt motionspass för henne också inför fågeljakten.rolleyes.gif

Jag har varit ute och tjuvsläppt henne någon gång tidigare och det kommer att ske några gånger till, men man måste kolla så att det inte finns några renar i aktuella området.biggrin.gif

Publicerat

Blir första året för mig på björnjakt. Dock ingen organiserad utan bara en veckas sökande efter spår. Hur ska man göra på ensamjakten? Vi är två personer och en hund som dock inte går på björn. Är det bästa att hitta bra ställen och sätta sig på vak (och vad är då bra ställen?) eller ska man smygjaga? Går björnarna i sina egna spår, dvs om man hittar hyffsat färska spår kan det då vara lönt att vaka på det spåret?

Ska hursom bli jäkligt skoj att få jaga björn oavsett om det ramlar något eller inte.

Publicerat

Jag vill med jaga björn men vet inte alls om det blir någon björnjakt alls inom mitt lag men kanske med lite tur så kommer det bli jakt :D Björn har vi gott om men hitta dem :S Ingen hund alls i laget som gillar björn... Men man får väl knalla ut nån av helg dagarna innan Älgjakten antingen på nåt fint pass eller gå i skogen :)

Publicerat

blir 1 veckas jakt för mig med början med 4 dagar i östersund sen raka vägen ner till ramsjö på lite jakt. :D så hoppas man får se nån liten nalle. ;)

Publicerat

ska bli riktigt kul när björnjakten börjar :) längtar!