Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vettigt belyst

Featured Replies

Publicerat

Jag söker ett belyst sikte 42x+ med fästen till rimlig peng (under 10000) till min 6,5:a.

Vad har ni för rekomenadtioner att titta på?

Publicerat

Meopta är nog mer än bara ett budget alternativ,

det är bra optik, kanske inte den bästa av bästa men det är bra optik.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Meopta är nog mer än bara ett budget alternativ,

det är bra optik, kanske inte den bästa av bästa men det är bra optik.

/Christian

Ekonomin tillåter ju inte ett Swarowski (Trots att frugan kräver en Swarowski-stjärna varje jul ;) )...

Kan man montera det själv? Eller ska jag lämna in bössan och be dem montera siktet? (Och vad är en rimlig kostnad för montage?)

Publicerat

Har du weaver klackar på din pang?

I så fall klarar du ut det på egen hand, det är inte svårare än att montera en Ikea möbel,

dock krävs bra mejslar och lite eftertänksamhet.

Monteringen ingår ofta om man ber snällt men nu har jag läst lite varierande omdömen om Torsbos mekar, så varför inte lära dig själv något nytt.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Har du weaver klackar på din pang?

I så fall klarar du ut det på egen hand, det är inte svårare än att montera en Ikea möbel,

dock krävs bra mejslar och lite eftertänksamhet.

Monteringen ingår ofta om man ber snällt men nu har jag läst lite varierande omdömen om Torsbos mekar, så varför inte lära dig själv något nytt.

/Christian

Det är Weaver med fällbara gångjärn på studsarn... Jag lär mig gärna nya saker, men först och främst kommer säkerhet (och precision)...

Publicerat

Jag köpte en Leupold vxr deras nya serie och är grymt nöjd med det siktet men det är väl vad man har för krav och min budget var snävare än din ;) Och montera ett sikte är enkelt och skulle du nu inte vija göra det sj har du ingen i närheten som kan hjälpa dig ?

Publicerat
  • Författare

Jag köpte en Leupold vxr deras nya serie och är grymt nöjd med det siktet men det är väl vad man har för krav och min budget var snävare än din ;) Och montera ett sikte är enkelt och skulle du nu inte vija göra det sj har du ingen i närheten som kan hjälpa dig ?

Tja, under 10000 är ju lite vagt.. helst vill jag att det blir under hälften, inkl montage,man är ju inte gjord av pengar direkt, men samtidigt vill jag ha något som funkar... Visst har jag lite folk med mer erfarenhet än vad jag själv har runt mig, men eftersom jag inte vet hur man monterar en tub så betalar jag gärna en peng för att det ska bli rätt... Hellre det än att det blir fel, om ni förstår vad jag menar (jag vill ju jaga med det utan att vara "osäker" på matrialet..). Men om det är tveksamheter runt Torsbos arbete så vete fan vart jag ska vända mig... :(

Publicerat

Tja, under 10000 är ju lite vagt.. helst vill jag att det blir under hälften, inkl montage,man är ju inte gjord av pengar direkt, men samtidigt vill jag ha något som funkar... Visst har jag lite folk med mer erfarenhet än vad jag själv har runt mig, men eftersom jag inte vet hur man monterar en tub så betalar jag gärna en peng för att det ska bli rätt... Hellre det än att det blir fel, om ni förstår vad jag menar (jag vill ju jaga med det utan att vara "osäker" på matrialet..). Men om det är tveksamheter runt Torsbos arbete så vete fan vart jag ska vända mig... :(

Jag tog in mitt sikte sj från usa och det är enkelt och man tjänar en bra slant :) mitt sikte med ringar i sverige gick på 9100:- här i butik och från Usa 5900:- med tull och moms samt försäkrad frakt. Går nog få billigare om man väljer ett billigare fäste till kikaren men jag har Warne qr som är löstagbara då jag vill kunna byta kikare. 3-4 veckor har man siktet i sverige :) Jag köpte ett leupold vx-r 3-9*50 :) det är ju deras nya serie belysta :)

Publicerat
  • Författare

Jag vet inte om snålheten bedrog visheten, men det blev ett Shirstone (http://www.torsbohandels.com/art_1615068) på Torsbo idag, nya ringar och klackar, monterat och klart... Fick böja mig för storleken på plånboken för tillfället. Utan att överdriva så är det i alla fall mycket bättre än det som satt på innan. Nu måste jag bara till banan och skjuta in det och öva... Så kanske det kan bli lite rådjursjakt om några veckor.

Publicerat

Jag vet inte om snålheten bedrog visheten, men det blev ett Shirstone (http://www.torsbohandels.com/art_1615068) på Torsbo idag, nya ringar och klackar, monterat och klart... Fick böja mig för storleken på plånboken för tillfället. Utan att överdriva så är det i alla fall mycket bättre än det som satt på innan. Nu måste jag bara till banan och skjuta in det och öva... Så kanske det kan bli lite rådjursjakt om några veckor.

Har en kompis som har ett, och jag jag kan väl säga att jag inte är imponerad...........

Finns ju MASSVIS!!!! beg optik för samma pengar, som har BRA optik och mekanik............

Som skrivits och ÅTER skrivits, det GÅR INTE att kompensera kass optik med belysning......

Publicerat

Sannolikheten är rätt stor för att det blir ett val du kommer ångra.

-- mats

Publicerat

Sannolikheten är rätt stor för att det blir ett val du kommer ångra.

-- mats

+1

Det enda sikten jag köpt nya de senaste åren är 1st aimpoint, hittade inget beg och det var för nära jakten, annars har det bara blivit begangnad optik, har både en gammal S&B 4X36, en svarowski habitch 1,5-6X42 & en äldre nightforce 5,5-22X56 som alla funkar klockrent, den lilla S&B slår många billigare belysta sikten när det kommer till att klara dåliga ljusförhållanden.

Ibörjan gjorde även jag tabben att köpa billigare ny optik, men man lär sig av misstagen, så jag tror det ligger både ett Fontaine och något annat sikte i någon låda.

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Den på blocket var ju superbra pris på ju.