Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Astro 220 haveri :(

Featured Replies

Publicerat

Har misstänkt länge att min 220 har pajjat å nu har jag det svart på vitt, Samma halsband å två enheter, min försvann efter 500m å polarn hade sin kvar uppåt 7km, bägge med likadan antenn. Lämnade in min till en teknikguru som nästan slog vad att antennkabeln inne i enheten var av. Det var den inte. Han lödde om kabeln som hade en liten spricka på höljet runt kabeln och tog 550spänn.

Tyvärr med samma resultat efter.

Tänker inte gå tillbaka med den igen då det är US version å dom säljer nordic. Till mitt försvar såldes inte astron i Sverige då den införskaffades. Är det någon som upplevt eller hört om liknande fall? Eller är jag 4000spänn fattigare?

Kan tillägga att enheten "glömts kvar på nått biltak då och då..." alltså inte pedantskött.

Publicerat

Hej!

rävpekka skrev ett inlägg på forumet att han hade problem med sin astro? tappade kontakten med enheten tror jag-

Läs inlägget är det samma problem så kanske ni kommer på en lösning tillsammans..

Publicerat

Hej gå in på garmins sida och uppdatera din handenhet och halsband så skall du se att det fungerar igen. Har haft samma problem ett flertal ggr. Eftersom du har en usa modell får du nog söka dig in på deras garmin sida och göra uppdateringarna.

Publicerat

Hade en handenhet som gick sönder. Han som försökte laga den trodde den gått sönder pga. Att jag inte ändrat baterityp i hanfenheten. Var tydligen noga att göra de om man bytte från uppladdningsbara till vanliga batteriet pgaav olika spänning. Den var bara att kasta. Något att tänka på kanske?

Publicerat

Status? kanske har botemedlet annars

Publicerat
  • Författare

Har uppdaterat enheten samt halsbandet, det funkade inte sämre, men absolut inte bättre heller :angry: dessutom försvann svensk menyerna....Efter det lämnade jag in den till killen som sålt skiten och han öppna lödde om kabeln till antennen samt kika igenom den. Fortfarande trasig :( har riktat in mig på en ny 320 bara dom släpps. Måste säga att överdrivet "tåliga är dom då inte" inte första astron som pajjar för oss. allt från antennfästen till fuktskador :(

• 3 weeks later...
Publicerat

Hej gå in på garmins sida och uppdatera din handenhet och halsband så skall du se att det fungerar igen. Har haft samma problem ett flertal ggr. Eftersom du har en usa modell får du nog söka dig in på deras garmin sida och göra uppdateringarna.

Dubblade avståndet med kontakt till hundarna när jag fick halsband och handenhet uppdaterade till 370, längsta var 19,92km med korta antennen!

Hade väldigt märkliga tapp ifjol då var handenheten inställd på uppladdningsbara batterier men jag hade alkaliska i!

• 3 weeks later...
Publicerat

Dubblade avståndet med kontakt till hundarna när jag fick halsband och handenhet uppdaterade till 370, längsta var 19,92km med korta antennen!

Hade väldigt märkliga tapp ifjol då var handenheten inställd på uppladdningsbara batterier men jag hade alkaliska i!

Uppdatera som vi gjorde på Per's så blir bra resultat ska du se.

• 2 weeks later...
Publicerat

Tänkte jag skulle uppdatera handenheten idag men jag har bytt dator och slarvat bort Mapsource skivan :angry:

inte verkar det gå att ladda ner den heller...

Idag så slocknade Dc40 halsbandet tvärt trots laddning hela natten, handenheten sa att det var fullt med ström i den men när hunden kom tillbaka var den avstängd o gick inte att slå på igen.

Kanske kommit in fukt i den.

//

Publicerat

Tänkte jag skulle uppdatera handenheten idag men jag har bytt dator och slarvat bort Mapsource skivan :angry:

inte verkar det gå att ladda ner den heller...

Idag så slocknade Dc40 halsbandet tvärt trots laddning hela natten, handenheten sa att det var fullt med ström i den men när hunden kom tillbaka var den avstängd o gick inte att slå på igen.

Kanske kommit in fukt i den.

//

Uppdaterade precis en av mina handenheter. Gör bara som det står i följande länk så fixar det sig behövs ingen skiva.

Astro

\mats

Publicerat

Uppdaterade precis en av mina handenheter. Gör bara som det står i följande länk så fixar det sig behövs ingen skiva.

Astro

\mats

Hmm, jag kör webuppdater men när den ska ladda ner uppdateringen kommer det upp en ruta som tjatar om nått gränssnitt som ska vara ställt på Garmin eller värdläget, påsalgen enhet och kabeln i rätt port?

Fattar nada kan jag säga.

Misstänker att skivan bla tilldelar en usb port som Garminenheten alltid måste vara ansluten i.

//

Publicerat

Hmm, jag kör webuppdater men när den ska ladda ner uppdateringen kommer det upp en ruta som tjatar om nått gränssnitt som ska vara ställt på Garmin eller värdläget, påsalgen enhet och kabeln i rätt port?

Fattar nada kan jag säga.

Misstänker att skivan bla tilldelar en usb port som Garminenheten alltid måste vara ansluten i.

//

Har du enheten påslagen och inkopplad till datorn med hjälp av kabeln som följde med.

Publicerat

Har du enheten påslagen och inkopplad till datorn med hjälp av kabeln som följde med.

japp.

Nu verkar det fungera, bytte från usb 3,0 till 2,0 porten.

Jag blir inte utslängd med en gång i vart fall.

//

Publicerat

Funkade, nu är den uppdaterad :-)

//

Publicerat

Nu ska jag bara komma ihåg om det gick att uppdatera halsbanden eller inte o i så fall hur man gjorde det......

//

Publicerat

Hittade även det.

//

Publicerat

Där ser man, brukar bli lite bättre klipp i dom ett tag när man uppdaterat.

Publicerat

Där ser man, brukar bli lite bättre klipp i dom ett tag när man uppdaterat.

Hoppas det.

Frågan är varför skiten stängde av sig, nåväl nu ligger dom här igång o myser. Får se om de håller sig så.

//

Publicerat

Nu ska jag bara komma ihåg om det gick att uppdatera halsbanden eller inte o i så fall hur man gjorde det......

//

Hur kan man uppdatera halsbanden...? Handenheten var inga problem med men halsbanden har jag inte hört tidigare att de skulle gå att uppdatera.

Publicerat

Hur kan man uppdatera halsbanden...? Handenheten var inga problem med men halsbanden har jag inte hört tidigare att de skulle gå att uppdatera.

Koppla handenheten till datorn & starta halsbandet, välj halsbandet i handenhetens "dog meny" och tryck enter, tryck sedan meny och pila ned till uppdatera hundenhet & tryck enter, starta sedan webupdater på datorn, sedan är det bara att följa instruktionerna.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.056943,17.012006

Sent from my iPhone using Tapatalk