Publicerat Augusti 4, 201115 yr Senaste bladet från anlöpning och slutslipning en drop point sticktånge som jag kallar "Tracker", 8,5cm lång och 27mm hög vid klacken. Mvh / Karl-Erik
Publicerat Augusti 10, 201115 yr Författare Och så här ser den ut med lite kläder på sig. 3st 2mm mässing i bolstret, alternativt elfenben (skulle ha varit renhorn men jag hade för små bitar hemma) samt en trevlig björkrot som är barkfärgad. Den här kommer för övrigt att finnas tillgänglig att fingra på den 4:e september då vi har öppet hus (Kolla under träffar här på forumet för den som missat det Mvh / Karl-Erik
Publicerat Augusti 10, 201115 yr Se där,den blev ju riktigt fin. Tilltalar säkert en stor skara. Själv är jag nu på Lofoten, skall i morgon såga med mej bitar av riktigt vindpinade fjällbjörkar och rötter till framtida kniv skaft.
Publicerat Augusti 10, 201115 yr Riktigt fint Karl-Erik : BLadet är riktigt fint och vilket fint trä. Seved
Publicerat Augusti 10, 201115 yr Nice! Ni är så duktiga hantverkare här på forumet! Det är en fröjd att få se era fantastiska alster!
Publicerat Augusti 13, 201115 yr Mycket fint, jag gillar bladformen och skaftdesignen tilltalar mig också, fantastisk björk.
Publicerat September 8, 201114 yr Oj Det var en sexig slida. Passar ju asbra till kniven. Skitsnyggt. Seved