Publicerat Augusti 5, 201114 yr Sköt ju med 22-243 igår med Normas helmantel men tycker den skjuter ju inte så där överväldigande bra. Sköt ju bara på 80 m och ska man skjuta en gås på 200+ så lär man ju missa. Letar alltså en bättre kula som tycker om fart. Nån som provat nån fmj hårt laddad i en 22-250 tex. Lär väl va besam om 22-243 här gissar jag
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Lapua 55gr. gick bra först en bit över max i just denna pipa men då i den fjuttiga 22-250 hylsan
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Författare Undra om inte den finns på hyllan i laddrummet. Ska kollas.
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Undra om inte den finns på hyllan i laddrummet. Ska kollas. I annat fall har jag några sådana hemma om du vill prova in du köper.
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Författare I annat fall har jag några sådana hemma om du vill prova in du köper. Låter bra det. Har inte kollat än men pm:a ditt nummer så hojtar jag till i annat fall.
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Kan erbjuda prov på RWS V-mantel. Vikt 45 gr. Risk att dessa kommer på tvären men återkom om ett gäng för prov önskas.
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Tjena Mats Jag har skjutit rätt stora mängder helmantel kulor i mina 22-250 som jag haft, och dom som har skjutit bra i mina bössor är sierras 55 grains och hornady 55 grains och även lapuas 55 grains som Lars skrev om har gått bra. Finns ju även sakos fmj men dom jag testat har varit 50 grains, vet inte om den finns som 55 grains kula. Winchester hade en 55:a oxå som jag köpte på vapex den funkade bra den med. Mvh Jocke
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Jag har både Hornady's och Winchester's 55 gr FMJ hemma om du vill ha några för prov. PM:a i så fall. Kräver inget i gengäld.
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Författare Jag har både Hornady's och Winchester's 55 gr FMJ hemma om du vill ha några för prov. PM:a i så fall. Kräver inget i gengäld. Pm kommer! Verkar som om det finns kulor som funkar bättre än Normas då. Lite nya områden det här med cal 22 och helmantel men alltid kul att lära sig nåt nytt.
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Författare Hittade en påse med Sierra 55 gr i laddrummet så jag laddade upp lite och åkte till banan. Med facit i hand så tror jag att jag ska prova att ta ner farten till ca 900-950 m/s och se vad som händer. 1100 funkar då inte, spridda skurar över tavlan.