Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpråd till Vapenvård

Featured Replies

Publicerat

Jag har länge försummat detta med vapenvård. Jag har typ aldrig vårdat ett vapen på riktigt sätt :blush: meeen nu ska det bli ändring på det och därför tänkte jag beställ produkter från www.vapenvårdsbutiken.se Åsikter om det.

Så vad ska jag ha för något? Jag ska i alla fall ha ett DEWEY VAPENVÅRDSSET 7,62mm Funkar den stången även till 222a

verktyg till 222a

något till 17hmr Tips???

Sen blir det värre. Vad mera ska jag ha?

SHOOTER'S CHOICE ????

SWEETS 7.62 COPPER REMOVER ????

Behöver man en boreguide????

Är det något jag har glömt? Kom gärna med tips

Publicerat

Jag har boreguide-vilket underlättar mkt om du skall köra med filtmoppar. De är väldigt bra istället för lappar. Jag kör med sweets

Köper alltid från vapenvårdsbutiken men köp med extra borstar av nylon och mässing, tvätta dessa i t sprit eller så efter användning

Publicerat

Vapenvårdsestet innehåller hårdvaran du behöver dock tycker jag 91cm. stång är lite för kort då men i tvingas vara över kolven med handtaget. Sedan är bronsborstarna förbrukningsvaror så dessa behövs det flera av viktigt att skölja dem efter användning annars blir det i princip engångs.

Boreguide är väldigt bra speciellt i en trästock som inte mår bra av att dränkas i kemikalierna man använder, där behöver du en krutlösare och en kopparlösare fast så länge man har en pipa som kopprar lite använder jag enbart butch boreshine som tar både krutslagg och koppar skapligt.

7,62 stången fungerar tyvärr inte till 224 och .17 båda dessa kräver en separat stång samt jagg och borstar möjligen skulle man kunna köra med .17 stången till 222an men då passar inte jagg och borstar så det blir nog krångligt.

Publicerat

Jag har .17 stången och så vek som den är skulle jag inte rekommendera den till .224.

Körde utan Boreguide först i min Ruger 30-06, men undrade hur jag kunde vara så dum efter att ha provat med Boreguide första gången.

Värd varenda krona...

Publicerat
  • Författare

Då blir det boreguide i alla fall. verkar som om det är enhälligt att det är bra. Det blir även extra borstar och så blir det separat kit till 222an och 17 hmr

men vilka eller vilket medel ska jag ha??? Och är det något med utöver detta jag ska skaffa eller klarar jag mig med det?

Publicerat

ja kör med butch boreshine som krutlösare, sweets för kopparn, sen butch gun oil.Dewey läskstång och bronsborstar som ja neutraliserar med Bräkleen.

handlat från www.vapenochskytte.se bra priser å snabba leveranser

Publicerat

glömde...JB polerpasta

Publicerat
  • Författare

glömde...JB polerpasta

Ska kika på den sidan

Vad använder du pastan till?

Publicerat

om du får svårt att få rent kan pastan göra susen..rätt grisigt att få bort sen, men pipan blir blank å fin

Publicerat
glömde...JB polerpasta

+1 Suverän!

Kör även jag med boreguide på Winchestern, tror att jag "måste" köpa en till Husqvarnan också... :D

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk