Publicerat Mars 29, 200620 yr Går det bra att ha en kråk bulvan i fångst buren ! lockar det in fågeln lättare ? eller spelar det inget roll eftersom det ligger åtelmaterial i fällan ?? jag har 2 st kråkbåset med en liteen bur på baksidan som jag tänkte lägga in en kråkbulvan ? , eller kanske det räcker med att lägga ut 5-6 st på backen runt om fällan , lockar kanske dit mer då ?funkar det bra tror ni ? måste snabba på , eftersom kråkjakten snart lider mot sitt slut ! men inte så värst långt uppehåll iförsig vad tror ni ? __________ arved
Publicerat Mars 29, 200620 yr Det kan vara värt ett försök för att få dit andra kråkor alla som man fångar är mindre i skogen under sommaren. Lycka till med fångsten.
Publicerat Mars 29, 200620 yr jo , är nog det "! har hafft den ute i ca 2-3 veckor , och kråkorna/skatorna går in i fällan och tar sig en mums bit , men drar inte tillrekligt för att fällan ska lösa ut , vet inte vad jag ska bära mig åt !!
Publicerat April 4, 200620 yr äntligen idag ! / tisdag ! fick jhag 1 nötskrika i fällan ! så underbar känsla , nu känns det som om det är på gång iafd : , den satt ju så klart i det så kallade KRÅKBÅSET ! ::D:D
Publicerat April 4, 200620 yr äntligen idag ! / tisdag ! fick jhag 1 nötskrika i fällan ! så underbar känsla , nu känns det som om det är på gång iafd : , den satt ju så klart i det så kallade KRÅKBÅSET ! ::D:D grattis ;D ;D har också modell kråkbåset på mina fällor men för mig vill det sig inte. har bara lyckats fånga en skata sedan desember då jag placerade ut dem
Publicerat April 4, 200620 yr antar att du bor längre norrut !! snön har försvunnit där jag ställt fällan , då hittade få¨glarna dit direkt ! + att jag lagt dit 1 död grävling ! lägg dit lite kött så kommer dom fort , alla sorters kråkfåglar ) !!!
Publicerat April 5, 200620 yr YES ,m kan meddela att jag fick yttligare 1 till revirkråka :):): . mkt skönt ! ska berätta en berättelse vad som hände när jag kom dit !!!!: jag kommer på våran traktor väg och ser att kråkbåset har slagit igen !! smyger sakta framm o ser att inget är i ? men va fan tänkte jag ! har den bara slage igen ? fy fan , va tanken , men när jag gåttt ytterligare 10 meter så sder jag att det sitter 1 kråka i den andra fällan , o då slog det mig att det suttit 1 kr¨ka i kråkbåset med , men luyckan var ibnte tillrekligt tung för den kråkan som är i den större buren hoppade in i luckan gång på gång som en ren " hockeytackling " såg jävligt kul ut men den luckan var fört tung fört att kråkan skulle kiunna öppna den ! så ser jag 2 st kråkopr lite längre upp som sitter o ropar på den i fällan ,,, om jag summerar detta så kunde jag fått 2 st idag , om jag hafft lite tyngd på luckan så den inte kunde tjutas upp !!! ,, men en ganska bra fångst ändå ! 1 kråka+1 nötskrika totalt! sitter 1 imorn med hoppas jag :)
Publicerat April 5, 200620 yr antar att du bor längre norrut !! snön har försvunnit där jag ställt fällan , då hittade få¨glarna dit direkt ! + att jag lagt dit 1 död grävling ! lägg dit lite kött så kommer dom fort , alla sorters kråkfåglar ) !!! ja man får ta och göra det, men det gäller ju bara att snön ska försvinna också
Publicerat April 5, 200620 yr men det går ann med snö också ,, lägg dit lite mat så ska de gå vägen ! obs : fällan stog ute ca 3 veckor innan ngt resultat !!
Publicerat April 5, 200620 yr grattis arved, fortsätt plocka kråkfåglar, det gör gott på sikt....avlivar du dem med 22:a?
Publicerat April 6, 200620 yr ja det ska jag göra måste snabba på lite nu 6 dar kvar nu ellr hur många de ä , japp , det har du rätt i ! 22 an avlivar jag dom med !!! själv ?
Publicerat Augusti 22, 200619 yr Hej, tänkte bara berätta lite om mina erfarenheter.. 8) Jag började med ett vanligt kråkbås, men jag var missnöjd med resultatet pg.a. gilleranordningen. Så jag tog helt enkelt bort alla snören o jävelskap, och satte dit ett giller som enklast kan beskrivas som ett jesuskors uppochned som jag bara kapat på mitten. När sedan fåglarna hoppar in mot betet hoppar dom på en "arm" på korset och det slår ihop. Vet inte om det finns någon fälla med den konstruktionen, men jag har iaf fångat en jävulsk massa nötskrikor och skator i den, dock ingen kråka än.. :- Ska testa den på lite mer kråktäta ställen nu i höst.. MvH