Publicerat Augusti 6, 201114 yr har en hope hm, 308w tomhylsor som det lustigt nog sitter berdantändhattar, eftersom jag inte direkt brytt mig om dom så kollade jag på tråden om hur man fick bort tändhattarna, gjorde verktyget och det gick ju smidigt att få bort tändhattnarna så funderingen på att ha ett antal extra färdigladdade övningshylsor fick nytt liv, tills jag kollade utbudet på tändhattar hittade bara staffans vapen i sverige, 200kr för 250 st, njeee, lite för dyrt 0.8 kr styck, när billigaste boxer kostar 0.22 kollade lite i tyskland, där gick det på som minst 11 euro paketet , ungefär 0.4 kr styck det är väl att få annvänder det i sverige? eller går det få tag i berdan till rimligare pris på något sätt ?
Publicerat Augusti 6, 201114 yr grym, Gäller det .308 så skulle jag inte bry mig att trixa med berdanhattar. Sitter man på lite ovanligare hylsor så kan 80 öre/tändhatt kännas väldigt billigt Raggarö