Publicerat Februari 27, 200521 yr Ännu en dag närmare denna underbara jakt då man kan välja bockarna med omsorg
Publicerat Februari 28, 200521 yr Ännu en dag närmare denna underbara jakt då man kan välja bockarna med omsorg Visst... Sett i kikaren och i tankarna... inga horn... inga horn... inga horn... HORN !! BLAM.... ;D Nä, skämt å sido, jag är inte mycket för jakten på vårbocken, jag ser mer fram mot första dagarna på höstjakten, då naturen spelar ut fullt färgspectra och man går ut tidigt på morgonen med bara få grader i luften, väl när solen kommer så värmer den och hela kroppen mår bara för bra.... Revirbockarna går runt och sprätter bland sina getter och med full kraft jagar bort alla nykomlingar... Då är det bockjakt....
Publicerat Mars 1, 200521 yr Nu är du tråkig Mats Heja Tore klart det är kul med vårjakt Och så kan man ju se en massa annat
Publicerat Mars 1, 200521 yr Ännu en dag närmare denna underbara jakt då man kan välja bockarna med omsorg Vi som inte ens får jaga rådjur här i byn under hösten tycker denna vårjakt är fusk. Fusk, fusk, fusk.....nä jag är inte avundsjuk : :
Publicerat Mars 1, 200521 yr Matte tycker säkert det vore kul men han orkar väll inte spotta ut kudden så tidigt på morgonen Tänk dig gå upp 03.00 sätta på lite kaffe breda sig en macka på med munderingen i med pluggen i fickan åka ut i morgondiset smyga ut på inägan sätta sig i ett torn eller dikeskant och se alla djuren komma ut för att beta det är ju så man blir alldeles :'(
Publicerat Mars 1, 200521 yr Matte tycker säkert det vore kul men han orkar väll inte spotta ut kudden så tidigt på morgonen Tänk dig gå upp 03.00 sätta på lite kaffe breda sig en macka på med munderingen i med pluggen i fickan åka ut i morgondiset smyga ut på inägan sätta sig i ett torn eller dikeskant och se alla djuren komma ut för att beta det är ju så man blir alldeles :'( Bla bla bla.. 03.00 har man ju inte ens gått och lagt sig, lär nog vara ute före dig
Publicerat Mars 6, 200521 yr vadå se alla djuren? ??? vi har vårjakt här i bollnäs trakten men men var ska man hitta dom djuren? ??? här tittas det inte på djuren här skjuts det djur när man är på jakt! > nu får ni inte tro att alla är såna men det finns gott om dom! > men man bara måste ut på premiären det finns ju annat att se , björn, lo, varg om man har otur! ;D mvh. samme
Publicerat Mars 6, 200521 yr Ännu en dag närmare denna underbara jakt då man kan välja bockarna med omsorg Vi som inte ens får jaga rådjur här i byn under hösten tycker denna vårjakt är fusk. Fusk, fusk, fusk.....nä jag är inte avundsjuk : : Vi har inget förbud på rådjur i Måttsund ;D
Publicerat Mars 6, 200521 yr hej, jag har letat men de finns inte många rå på våra marker (7000hektar) ??? > så vart leta när det inte finns några? :'( stammen krachade för några år sen. lo mm. > > > mvh samme
Publicerat Mars 7, 200521 yr Vi får ta vara på rådjurs jakten så länge det går vi håller också på att få dessa tofsvippor :'( Det kanske blir ändring i jaktabellen när Persson blir av med alla gårds katter och hundar på sitt fina gods i Katrineholm :
Publicerat Mars 14, 200521 yr skille tro det!!!!!! hoppas att han får våra vargar oxå han kan få allihopa men det är synd om dom som jagar runt i kring mvh. samme
Publicerat Maj 9, 200520 yr Var på Älg banan och sköt 6 serier med guld till resultat Sedan när jag åkte hem tänkte jag att när jag ändå är ute och åker kan jag väl skjuta mig en liten råbock se så det gick
Publicerat Maj 10, 200520 yr Grattis, vilket klokt beslut av dig. Jag har då aldrig skjutit ett rå någon gång alls. (har bara försökt lite i fjol)
Publicerat Maj 15, 200520 yr Är jag den enda i hela moderlandet som har skjutit en bock i vår eller ???
Publicerat Maj 15, 200520 yr Är jag den enda i hela moderlandet som har skjutit en bock i vår eller ??? Näää... Patrik har skjutit 3..... 2 sexor och en 4:a
Publicerat Maj 20, 200520 yr var är bilderna då ??? Varför tror du jag kallar honom för lillpjäxa ??? han har ju ingen kamera....
Publicerat Maj 21, 200520 yr Eftersom det tydligen krävdes bildbevis så gick vi ut och ordnade detta Nr.4
Publicerat Juni 13, 200520 yr ojojoj, pga såna bilder ångrar man ju ibland varför man bor där man bor