Publicerat Augusti 7, 201115 yr Tjena ! Tänkte ta och köpa mig en ordentlig regnjacka inför den stundande älgjaktspremiären och undrar om ni har ngt tips. Kravet är att materialet skall vara ngrlunda tyst och att den skall hålla tätt för åtminstone 4 timmar i drypande spöregn. Viktigt också att man är rörlig och smidig i den. De flesta pass är ju väl iordningställda men jag misstänker att det finns ngr undantag Har läst en hel del positivt om Pinewood och Fjällräven men skulle vara tacksam om ngn av er kunde ge mig ngr rader om just er modell. /Fredric
Publicerat Augusti 7, 201115 yr Kronans M90 regnställ tycker jag är både prisvärt och fantastiskt bra. Skall man sitta stilla så är det super. Den som skall ränna rundor finns säkert andra alternativ men kronans funkar bra för mig och har gjort det i hemvärnet fbu lumpen och under utlandstjänstgöring. Byxorna är uppfunna av en man som liksom många andra blir frustrerade när man skall pinka. Dessa är urholkade så man snabbt kommer åt att pinka, en annan fördel är att man lätt kommer åt fickor och dylikt i sina byxor.
Publicerat Augusti 7, 201115 yr Författare Kronans M90 regnställ tycker jag är både prisvärt och fantastiskt bra. Skall man sitta stilla så är det super. Den som skall ränna rundor finns säkert andra alternativ men kronans funkar bra för mig och har gjort det i hemvärnet fbu lumpen och under utlandstjänstgöring. Byxorna är uppfunna av en man som liksom många andra blir frustrerade när man skall pinka. Dessa är urholkade så man snabbt kommer åt att pinka, en annan fördel är att man lätt kommer åt fickor och dylikt i sina byxor. Tjena, jo jag har mycket erfarenhet av M90. Låg inne som KJ 1995 och vad jag kommer ihåg så regnade det alltid när vi var i fält Nackdelen med detta ställ (enl. mig) är att det inte andas för fem öre. Har man på sig det under en dag tycker jag att det blir ruggigt svettigt och "unket" under...Men det fyller sitt syfte absolut och är ett bra och tyst material. Tack för din kommentar...
Publicerat Augusti 7, 201115 yr Kolla Didrikssons sortiment. Enligt min synpunkt bäst på funktion i regn.
Publicerat Augusti 7, 201115 yr Författare Kolla Didrikssons sortiment. Enligt min synpunkt bäst på funktion i regn. Ja de hade ju en del interessanta set...ex. detta Cirrus Unisex Set 556001 http://www.didriksons.com/collection.asp?c=2&sizeId=&typeId=&usageId=2&systemId=1 Prislappen är ju också ganska låg om man jämför...ca. 750-800 kr för byxa och jacka. Tack för tipset...