Publicerat Augusti 7, 201114 yr Hej Var på skjutbanan idag och då klappade bössan ihop, mår inge bra alls! Hoppas att forumet kan hjälpa mig kurera stackarn. Symtom: 1. Går inte att avfyra. Känns som om den är säkrad, trots att den är osäkrad. 2. Slutstycket går att ta ur och stoppa i bössan utan att avtryckaren behöver tryckas in, vilket annars brukar behövas. 3. Går inte att säkra, säkringen sitter stenhårt fast i osäkrat läge. 4. I avfyringsläge är det lite glapp i slutstyckshandtaget, brukar inte vara så. Då slutstycket är urtaget verkar avfyringsmekamismen fungera utmärkt, så felet borde inte vara där. Det känns som om felet borde vara i slutstyckshandtaget, men jag kan inte fatta hur det tas isär. Har blåst med tryckluft där jag kommer åt men det har inte hjälpt. Någon som vet eller anar vad man kan göra?
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Bössan borde vara tämligen ny så jag skulle deffinitivt åberopa felet som garantiärende. Har du inte gjort ngt specielt med vapnet ska de inte vara så. Meckar du för mkt finns risk att de vägrar ta det som garantiärende!!!
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Jag tycker att det låter som att slutstycksfjädern inte spänns när du stänger slutstycket på den. Solklart garantiärende och precis som Jimbolo säger, meka inte själv för då kan de bli misstänksamma och garantin blir ifrågasatt...
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Har lyckats åstadkomma samma sak på min när jag pillade med den men vad tusan var det som hände? Minnet är dåligt men kort... Tror jag hade bakre delen av slutstycket, den med upphaket på, i fel läge nar jag stoppade i det. Kolla så allt ligger som det skall i slutstycket innan du stoppar i det. Eller så tar du ett kort på undersidan av slutstycket och lägger ut så kan vi jämföra med våra.
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Författare Lämnade in den på affären där jag köpte den, vi får se hur det går. Får tillbaka den nästa vecka. Har de löst sig?