Publicerat Mars 29, 200620 yr Är det nån som har testat Burris kikarsikten...? De är visst Amerikanska och har 30års garanti. Såg i vapentidningens test att de hade bra ljusegenskaper. Prisvärda även med belysta riktmedel.. Kul å höra vad ni tycker...!
Publicerat Mars 29, 200620 yr Burris är bra, om man läser på amerikanska optikforum så rekomenderar de flesta yankees Burris före Leupold. Ta tex Burris Fullfield II som motsvarar Leupolds Vari/vx-II där får man snabbfocus på okularet,heldraget rör,linsskydd,kanten på okularet gummiklätt och 95% ljustransmission. Jag har en Burris signature 3,5-10x44Ao som jag är helnöjd med,signatureserien har även något som dom kallar för "posi-lock" vilket är en låsskruv gentemot höjd och sidojusteringen vilket låser inskjutningen permanent mot den kraftigaste tänkbara yttre påverkan. Jag vet inte om jag tycker att min Burris i praktiken ger mig några fördelar gentemot mina tre Leupold men med tanke på prisbilden så är det hädanefter mitt självklara val. /Micke
Publicerat Mars 29, 200620 yr Burris är bra om man läser på amerikanska optikforum så rekomenderar de flesta yankees Burris före Leupold.Ta tex Burris Fullfield II som motsvarar Leupolds Vari/vx-II där får man snabbfocus på okularet,heldraget rör,linsskydd,kanten på okularet gummiklätt, Jag trodde att de skulle va lite värre än VX2...!? Har du själv tittat i nån..?
Publicerat Mars 29, 200620 yr Jag trodde att de skulle va lite värre än VX2...!? Har du själv tittat i nån..? Råkade posta innan det var färdigskrivet och jag kanske är oklar men det jag listar upp är Burrisens fördelar. Förutom min Signature som motsvarar Leupolds Vari/Vx-III serien så har jag tittat i Fullfield och optiskt så ser jag ingen skillnad. /Micke
Publicerat Mars 29, 200620 yr Råkade posta innan det var färdigskrivet och jag kanske är oklar men det jag listar upp är Burrisens fördelar.Förutom min Signature som motsvarar Leupolds Vari/Vx-III serien så har jag tittat i Fullfield och optiskt så ser jag ingen skillnad. /Micke Så du är nöjd.! Har du använt belyst riktmedel? Hur upplever du synfältet ? Vad har du för modell,,?
Publicerat Mars 29, 200620 yr Min kikare heter bara Burris signature 3,5-10x44Ao den är ca två år gammal och är icke belyst. Synfältet i min är riktigt bra,upplever det som lite bättre än vad det är i min Leupold vari-x III 3,5-10x50. Innan jag köpte min signature så provade jag en compact 2-7x33 men den lämnade jag tillbaka pga ett mycket litet synfält,motsvarar väl närmast idag deras short-magkikare. Nu finns det flera olika signaturevarianter, faktiskt så väntar jag in pris på en belyst vilken dag som helst,en 1,5-6x26 med elektro-dot. /Micke http://www.burrisoptics.com/lightedreticle.html
Publicerat Mars 31, 200620 yr Jag lånar tråden. När det ändå diskuteras Burris sikten. Jag ska köpa en ny kombi och funderar bland mycket annat på Fullfield II siktena 1,75-5*20 och 2-7*35 finns det någon på forumet som har erfarenhet av dessa. Övriga märken jag har kikat på är Leupold och Docter. Användningsändamålet för bössan är småviltsjakt med drivande hund i första hand, och lite smyg- och vakjakt på rådjur. Vad tror ni?
Publicerat Juli 12, 200620 yr Jag har i dagarna införskaffat ett Burris Fullfield II 3-9x40. Har inget att anmärka på det....... Helt Ok i skymningen......... Och med tanke på priset så ............. det jag skulle vilja prova nu, är deras belysta. LRS tror jag dom heter.
Publicerat Juli 13, 200620 yr Jag har tyvärr inte provat nån Burris men om ni är ute efter billiga kikarsikten kolla in www.prylman.net Beställde precis ett Leupold VX-L 3,5-10*50 och fick ett helt annat pris än i butik!!! Han kan säkert få tag i Burris åxå billigt...