Publicerat Augusti 8, 201114 yr Tja Dabbade mig igår och använde tydligen för lite smet på hylsan så nu sitter den som järnet i verktyget. Någon i Hallands mitt som har ett bra verktyg för att lossa en hylsa i ett 30-06 verktyg? Har fått ut tändhattsutstötarpinnen med tillbehör och försökt banka och sedan borra ut hylsan men har för dåliga grejer så jag gav mig. Någon?
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Gött med lite motgångar efter gårdagens framgång Skämt åsido - hade jag haft ett kit så hade jag skickat ner det omedelbums. Kan du kirra en gängtapp och sen få i en skruv/bult som du drar med? Det är ju så "kiten" funkar.
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Exabit´s tankar i bilder: http://www.stu-offroad.com/firearms/reloading/rcbs/stuckcase/stuckcase-1.htm Raggarö
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Författare Jag har nog redan borrat bort för mycket för att få dit en gängstav ändå såg det ut som i mina försök att få bort skiten. Tar nog smällen och köper ett nytt verktyg. Inte den dyraste kalibern precis.
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Jag har nog redan borrat bort för mycket för att få dit en gängstav ändå såg det ut som i mina försök att få bort skiten. Tar nog smällen och köper ett nytt verktyg. Inte den dyraste kalibern precis. Ledel vilket märke är det? Lee/RCBS ler, tackar o skickar åter en renoverad o fin verktygskropp, jag har gjort misstaget, 1 gång, exakt som du, men 2 månader efter att jag postade mitt brev till LEE kom det ett litet svarskuvert med ett signerad brev o ett renoverad verktyg. Du kan säkert låna ett under tiden för att "täcka" ditt behov nu. /Christian
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Jag har lyckats med samma med den lånade pressen jag har körde lymans spray till hylsan och det kärvade fast men ett skruvstäd, dorn och lyckades jag knacka ut hylsan... Hoppas du får ut den
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Kan skicka ned ett verktyg som du kan låna så länge om du känner för det. Mvh!
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Författare Tack för alla goa tips. Skulle lugnat mig med borren tills jag skrivit här Har skickat iväg grejerna nu till en på forumet känd vapensmed. Får se om han kan fixa vad jag ställt till.
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Värme (+ samma mängd våld) kan göra susen... ugn, eller värmepistol.