Publicerat Augusti 8, 201114 yr Tjenare:) Tänkte kolla med er jägare om ni vet eller har hört något om att en eftersökslampa till pipan kan ändra träffbilderna Pratade med en kille som sa att det finns möjlighet att träffbilden blir annorlunda, för att vara på den säkra sidan så kolla jag med er oxå sen gör en slutsatts:) Under höst och vinter så vakar jag en del vildsvin så jag skulle uppskatta om jag slapp ta bort lampan efter ett grisvak? Tack på förhand:)
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Tror att det är rätt olika det där men precis som med en dämpare så brukar pipan fungera annorlunda med en tyngd på. Vet att på min ena bössa så ändrades träffläget ca 25 cm med lampa medans på den andra skillde det knappt något alls. Mitt tips är att du testar innan användning.
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Valle har helt rätt. Du måste verifiera detta med din egen pang, det kan skilja väldigt mycket beroende på hur och på vad man monterar en lampa. /Christian
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Författare Tackar för svar:) får ut och skjuta lite med både lampa och utan lampa då