Publicerat Augusti 9, 201114 yr Någon i Örnsköldsvikstrakten som saknar en jämte ? http://dog-news.net/2011/08/02/hjalp-vem-ager-hunden/
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Om jag inte har helt fel, så plockades den upp nedåt Skule/Dockstahållet där den rantade omkring med en annan hund förra veckan. Har stått en del i lokalblaskan om de hundarna och mycket märkligt att ingen ägare hört av sig...
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Författare Om jag inte har helt fel, så plockades den upp nedåt Skule/Dockstahållet där den rantade omkring med en annan hund förra veckan. Har stått en del i lokalblaskan om de hundarna och mycket märkligt att ingen ägare hört av sig... Stämmer bra det, har för mig att den andra jycken var en Golden R. Ja här inser man vikten av att märka sina hundar (och katter) med chip eller tatuering..
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Min gissning är att det är en helt oreggad hund, eftersom den är omärkt. Reggade jyckar är ju märkta även här uppöver, om än kanske inte alltid ägaren ägarreggat sig på chipnumret.
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Jag hade förut förmånen att jaga med bla landets högst meriterade avelstik alla kategorier; Fäbohöjdens Ketty; och denna dam hade under sitt långa liv gjort ett par "utflykter" som drog iväg nåt vansinnigt, vi pratar tjogtals mil... Jycken kanske kommer från Skellefteå, eller Hudik, eller Åsele eller Järpen? Riktiga hundar kan springa långt. -- Mats
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Nja, den har ju haft sällskap med en retrieverliknande jycke som fortfarande är på fri tass och det är ju märkligt att det inte finns nån notering hos polisen om dessa 2 hundar, så ägaren har ju inte rapporterat dem saknade vad det verkar..
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Jycken omärkt = ägaren är rädd för replisarier av att ha en insmugglad hund ? Andreas
Publicerat Augusti 9, 201114 yr En insmugglad jämthund, Andreas? :-) Mer troligt nån gamm-gubbe som inte tror på sånt... -- mats
Publicerat Augusti 9, 201114 yr jag känner till rätt många jämtar som kommer från finland och _inte_ är registrerade i sverige. Gränsen är inte direkt överbevakad där uppr Andreas
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.