Publicerat Augusti 10, 201114 yr Varför är det bredare spång på en sporterbössa? Finns det ngn nackdel med bred spång?
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Varför är det bredare spång på en sporterbössa? Finns det ngn nackdel med bred spång? Fördel: Minskar risken för att man lutar pangen (riktningsuppfattning) och det minskar i teorin mirage (värmedallret "rullar" runt spången) om spången är ventilerad dvs. Nackdel: Fulare än fult, men å andra sidan är en sportingbock med sin överjästa elefantisis kolv och enkeltryck så fula att de självantänder av skamm över sin fulhet om de placeras i mitt vapenskåp. Så jag vet inte om fläskspången gör ngn skillnad egentligen.... Mest är det i dag en marknadsgimmick, en sporterbock "måste" ha bred spång och överjäst pistolgrepp - annars är det ingen sporter. Men fult är det, fult som själve fan i blommig klänning! /T
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Men fult är det, fult som själve fan i blommig klänning! Ska man tolka det som att du inte gillar bred spång?
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Så ening, bred spång har jag aldrig begripit mej på! Känns oprecist och bökigt,fyyy! Mvh!
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Ska man tolka det som att du inte gillar bred spång? Snayggast är sunken rib, fräckast är Churchill rib och enklast att använda concave game rib. Med bred sportingspång är bara ptwiiii! /T