Publicerat Mars 30, 200620 yr Har nu testat en kombi, BRNO 505 12/7x57R, med snabb fäste, en Pecar 1½-4ggr med 26mm tub är inklämt i ett 1" fäste. Lägger upp en bild senare på träffbilden, men helt klart så är det nått om inte är bra med fäste och/eller kikare, 3 skott, 25min vila mellan skott 1 och 2 samt 5min mellan 2-3, ger en träffbild på 160mm! 50m skytte över öppna riktmedel ger 35mm, då från knästående och 3skott inom 5min. Har ni någon erfarenhet av BRNO snabbfästen? kan man lita på dom eller finns bättre altenativ?
Publicerat Mars 31, 200620 yr Hej Alfie, Har ingen erfarenhet av Brno men är i princip säker på att både MAK och Apel gör montage för den. Har själv ett MAK montage på min Zoli kombi och det fungerar bra. Kanske inte är svar på din fråga men kanske ett par alternativ om du ska byta montage. Lycka till! mvh Björn
Publicerat Mars 31, 200620 yr Alfie Du hade väl redan kollat skruvar osv. ? Gör då som jag skrev på Robsoft, testa ett annat sikte som du vet funkar först. Kvarstår problemen så måste ju nästan fästet vara boven. Tycker jag låter enklast.
Publicerat Mars 31, 200620 yr Författare Jo, det var ju det som var tanken, skall bara göra undan licensen först så skall det testas och lösas, bössan är det som sagt inte nått galet med.... AlfieDu hade väl redan kollat skruvar osv. ? Gör då som jag skrev på Robsoft, testa ett annat sikte som du vet funkar först. Kvarstår problemen så måste ju nästan fästet vara boven. Tycker jag låter enklast.
Publicerat Mars 31, 200620 yr Hade en Weaverskena på min combi som strulade. Gjorde som jag beskrivit för att utesluta siktet och det funkade. Fick samma problem med det andra siktet och då var det ju bara fästet kvar.