Publicerat Augusti 11, 201114 yr Nu har jag fått färdig den andra modellen av stickare. Den är gjord in 3 mm tjockt UHB15LM. Hela kniven är 325 mm Bladlägnd: 210 mm Bladbredd: 30 mm Mitt foto kan inte på långa vägar, göra skaftet rättvisa. Det är helt otroligt fint trä. Stabbad valnöt. Seved
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Valnöt är ett helt otroligt vackert träslag! Kniven blev snygg (men jag föredrar fortfarande blanka blad... )!
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Författare Tack tack Shamani Nästa kniv blir nog blank. Ja valnöt är riktigt fint. Seved
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Författare Tackar Kenneth. Jag är nöjd själv. Träet är superfint. Seved
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Tackar Kenneth. Jag är nöjd själv. Träet är superfint. Seved det var ju det... vad skulle en sådan kniv gå lös på om du skulle sälja en?
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Författare Hm det blir nog ledurslida till den. Det är endel slipning med dom här. Hm ..... 1600:- behöver jag ha. Seved
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Hm det blir nog ledurslida till den. Det är endel slipning med dom här. Hm ..... 1600:- behöver jag ha. Seved ska lägga upp den på önskelistan till frugan....
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Tack tack Shamani Nästa kniv blir nog blank. Ja valnöt är riktigt fint. Seved Jag gick på folkhögskolan för fem år sedan och där hade jag träslöjd (1 heldag/v) och en del hade lite fetare plånbok än mig och gjorde möbler i valnöt. Ett par blandade träslag och ljust trä med inslag av valnöt är helt fantastisk vackert. Min plånbok sträckte sig till "valnötsspik" till svepasken... Och någon liten detalj på locket... Nåja.. Vackert är det!
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Författare Ha ha ja där ser man. Men valnötsspik är inte illa. Seved
Publicerat Augusti 11, 201114 yr Ha ha ja där ser man. Men valnötsspik är inte illa. Seved Passade bra med min budget....
Publicerat Augusti 12, 201114 yr rolig komentar du har lägnst ner. Seved Du menar: "Man får vara som man e - när man inte vart som man skulle"? Jag fick ju tydligen inte välja fritt innan jag föddes... Så jag får väl vara som jag blev.
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Valnöt och råyta passar så bra ihop, nu Måste jag snart testa själv Snygg kniv Seved, gillar verkligen råytan! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Författare Ja det passar jäkligt bra, tycker jag. Tycker du absolut ska prova Tackar Seved
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Jääklar vilken stabber Seved. Den råa ytan passar perfekt till bladet o kniven. Kanon
Publicerat Augusti 15, 201114 yr hmm har missat den här kniven gillar verkligen den "råa" bladet visst en polerat blad är ju fint men en "rå" är oftast bättre speciellt parat med en fin träbit
Publicerat Augusti 15, 201114 yr Författare Tackar Ja jag gillar den råa ytan. Som sagt speciellt ihop med en fin träbit och den här valnöten är jäkligt fin. Den är ifrån Michigan i USA. Seved