Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

222 Rem

Featured Replies

Publicerat

Idag hade jag uppskjutningen för jägarexamen och det gick vägen, är så glad :D :D :D

Så nu är jag på jakt efter en beg 222:a men jag har ingen aning om vad man ska välja. :-

Vilka fabrikat och modeller ska jag se efter och vilka skall man undvika.

Har tänkt att ge runt 5000:-

Den lokala handlaren har en Vixen för 4450:- och en Hdf titan för 4900:-, kan detta vara nått att ha........har inte sett dom än och kan inte säga mer om dom. :)

Publicerat

Ett stort grattis ;D

Angående bössorna så är det nog ingen större skillnad i kvalitet ???

men jag tror det var någon som sålde en 222 på sidan kolla på köp och sälj ;)

Publicerat

Sako Vixen är en av dom mest kända bössorna just för deras precision... HDF gör väl luftgevärskulor  ;D

Tänk på att ett kikarfäste till sakon kostar ca 2200:- om du skall ha orginal, och ett Weaverfäste ca 1000:-

Publicerat

Köp Segers Brno Fox, som säljs här på forumet, bra bössa till bra pris...

Publicerat
Köp Segers Brno Fox, som säljs här på forumet, bra bössa till bra pris...

Jo det är en mycket bra bruksbössa som skjuter med mycket god precision.

Jag har använt den som toppfågelbössa och har säkerligen skjutit 60-70 orrar med den.

Nu står den tyvärr och samlar damm i vapenskåpet.

Är i övrigt mycket välvårdad.

Är du intresserad så kan bilder skaffas fram så fort digitalkamera eländet börjar fungera :(

Publicerat

Var i butiken och kikade idag. Dom hade just fått in en vixen till så jag hade två stycken att klämma och känna på :D Finna bössor båda två för samma peng. :)

Tittade lite på kikare också, blir nog ett med belyst kors :-

Publicerat

Om du bestämt dig för en Vixen, så tycker jag att du skall köpa Patriks, som finns under säljes här, för en Vixen i bättre skick än den finns inte, så tillvida inte Sako har sparat en ny, för den ser helt ny ut.

Och med tanke på att den även är plastbäddad redan så är det ett mycket bra köp, kan ordna bilder om du vill..

Publicerat

Det blir nog att jag köper en av dom men visst kan du visa bilder ändå, det skadar ju inte. Nappar inte jag så gör nån annan det. ;)

Publicerat

Finns ingen bättre .222:an än Sako. Själv gillar jag lättvikts-Huntern bäst. Fästen kostar från 500kr för sako original begagnat. Ett nytt sako originalfäste kostar från tusenlappen, så låt inte det avskräcka dig. Bra fästen är för övrigt alltid dyra! Vad tar inte tex blaser för sina fästen??.....

Publicerat
Finns ingen bättre .222:an än Sako. Själv gillar jag lättvikts-Huntern bäst. Fästen kostar från 500kr för sako original begagnat. Ett nytt sako originalfäste kostar från tusenlappen, så låt inte det avskräcka dig. Bra fästen är för övrigt alltid dyra! Vad tar inte tex blaser för sina fästen??.....

700 fick jag ge för fästena så det var ju överkommligt :)

• 1 year later...
Publicerat

Fundera över sako hunter i kal 222. har ni erferenheter av skytte i stark kyla. Är norrlänning och toppjagar en hel del i -20 och kallare. Vissa tunnpipiga bössor sägs ju tåla kyla sämre. Vad vet ni om Skeo hunters egenskaper

mats