Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny pickadoll (22)

Featured Replies

Publicerat

Fick igår ett intyg från herr ordförande för inköp av ny 22:a. Plinkern jag har duger inte till precision så jag vill ha nåt annat. Frågan är vad? Vill gärna ha typ en kombo mellan plinker och precisionspang.Vad har ni själv? Eller skulle man köpa en växelsats i 22 till 1911:an?

Publicerat

En växelsats är kul, men inget du kommer att hävda dig väl med.

Jag har en Morini CM RF, som är skön. Möjligen hade jag köpt en Pardini SP om jag skulle köpa nytt, eftersom de verkar driftsäkra. Beror helt på vilka pengar du vill lägga; en modern tävlings 22:a är inte billig. Men en gammal Unique 69/69U räcker väldigt långt... jag ångrar att jag gjorde mig av med min, för den tuffade på vilket de jag haft sedan dess av och till inte gjort. Eldavbrott under tävlingar är extremt frusterande.

Undvik helt nya modeller och undvik elektroniska trycken... tillgång till service är viktigt. Det förefaller märkligt svårt att göra en driftsäker 22:a när man lyckas med A-vapen.

Vill man ha ett billigt, bra alternativ som ligger halvt åt plinkinghållet kan du kika på S&W 41. Gjord för att simulera en 1911, vilket ju är trevligt om man gillar dem. Bör funka hyfsat för precision, men du får förstås mer rekylupplevelse än med ett modernt vapen. Inte lika bra för fält, med andra ord.

Publicerat

Jag sköt en unique 96/U av sista tillverkningsserien,

det var en underbar pang som aldrig hade ett eldavbrott och som alltid sköt bättre än vad jag kunde,

avseende plinking känslan i den pangen är den kanske minimal,

men jag har alltid ansett att plinking är ett "mindset" och val av måltavla snarare än frågan om vapnet, iofs enbart min ringa åsikt.

/Christian

Publicerat

Vi du ha en kul plinker som äter all sorts ammo utan att kärva och som du dessutom

kan köpa anatomisk kolv till, eller annat för den delen, kan du köpa en Ruger MKII,

det är en kul sak som skjuter bra. Vill man ha nåt lite mer "tävlingsaktigt" kan jag

rekommendera FAS 602 eller Walther KSP 200 (eller Baikal IJ35), väldigt fina vapen

som jag skjutit rätt mycket med (allihop). Annars Browning Buck Mark (lite lik Rugern

men olik ändå) eller varför inte en revolver S&W mod 17 alt 617. Väldigt kul oxå,,

Pistolskytte är kul :wub:

Publicerat

När det gäller Rugern håller jag med dig Nosler! De övriga håller jag inte för lika tillförlitliga och problemfria, eftersom vi haft dem som klubbvapen tidigare...

Och en revolver är alltid en revolver! Trots att jag helst skjuter just revolver skulle jag dock inte välja det som ett första C-vapen, eftersom man är alltför handikappad i fältskyttet.

Publicerat
  • Författare

Unique börjar det väl finnas lite reservdelar till nu vad jag har förstått. Har faktiskt funderat på en Ruger då dom verkar skjuta helt ok. Sen är jag sjukt sugen på en Luger åxå. Shit va mysiga pistoler :wub:

Publicerat

annars har jag en chiappa 1911-22 target till salu =)

funkar väl "sådär" på en fältskjutning men "lite" sämre på bana

:ph34r:

Andreas

Publicerat
  • Författare

annars har jag en chiappa 1911-22 target till salu =)

funkar väl "sådär" på en fältskjutning men "lite" sämre på bana

:ph34r:

Andreas

NÄ, inte efter vad jag läst om dom ;) Däremot är jag inne på en växelsats från STI som verkar skjuta som en dröm. Fördelen då är ju att man får träna med storpangen till en billig kostnad.

http://www.azonprodukter.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=302&category_id=43&option=com_virtuemart&Itemid=6