Publicerat Augusti 12, 201114 yr Va och panga lite inför bockjakten med min gamla tikka .222/12 idag. Hade några slugg med mig och tänkte att dom kanske har samma kulban på sisådär 30 meter.... Men ack va jag missbedömde läget,sluggen träffa en halvmeter under och jag fick ett lite,lite,lite... ....STÖRRE ÖGONBRYN PÅ HÖGER SIDA!! Jag bifogade en bild från början på mitt face men den tog jag bort
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Ojojoj. Låter ju inte speciellt bra. Hur sitter hagelsvärmen? Sitter den bra borde du kunna hitta en annan slug du kan använda. Eller kolla hur riktigt grova hagel går. Vi talar ju ändå inte om att du skulle använda slug som första skott ur en kombi ändå... En kombi som du skjuter slug med är precis som en väldigt känslig dubbelstudsare. Samskjutning är helt beroende av val av ammo.
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Prova några olika sorters slugg, brukar gå att hitta nån som passar bättre ï bössan. Sen så räknas kombi som flerpipig så det är ju endast på eftersök som det är lagligt att använda slugg i flerpipigt vapen. Eftersök blir det när djuret försvunnit ur sikte och man får leta efter det. Alltså ett andraskott räknas inte som eftersök.. Men detta vet ni ju redan.
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Författare Sluggen jag använder heter Treffer med bild på en stor galt på! Självklart ska jag inte jaga med slugg i kombin,det var bara ett litet test som jag inte kommer göra om. Möjligtvis testa Winshester sluggsen och se om dom går bättre. Hagelskotten går också lågt om jag skjuter genom kikaren,så om jag får ett trångt läge i skogen skruvar jag av kikaren och skjuter med öppet,vilket medför att jag får kosta på ett par kulor i inskjutning men det är så kul att panga! Nån som skjutit en kombi som "samskjuter" med slugg i hagelpipan? Mvh
Publicerat Augusti 13, 201114 yr Författare He he en liten kärleksförklaring Haha kärlek är ordet,den bössan är som ett leksaksgevär i mina armar så rekylen var påtaglig ! Skjutit nån räv än i år?
Publicerat Augusti 13, 201114 yr I min drilling funkar selleri & bellot eller va de nu heter. Inte perfekt men som avlivnig ut till 10-15 m funkar det. Längre avstånd o de slår 10-15 cm för lågt skillnaden ökar med avståndet..
Publicerat Augusti 13, 201114 yr I min Simson SLL2 så samskjuter Brenneke med kulpipan! Köp en ask av ett antal märken och åk ut och njut:-)) /Jonas